۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۷۳۷۵۴
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

ایران اسلامی در مذاکرات در مقابل زیاده خواهی‌ غرب ایستادگی خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهم ترین عامل برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا در منطقه انقلاب ایران و ملت آن به رهبری امام راحل و رهبر امروز ما است.
ایران اسلامی در مذاکرات در مقابل زیاده خواهی‌ غرب ایستادگی خواهد کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر قزوین گفت: باید به علل تمرکز آمریکایی‌ها بر منطقه خاورمیانه توجه کنیم، بیش از صد سال است که آمریکا و انگلیس روی منطقه ما تمرکز جدی دارند که به سه عامل مربوط می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: اسلام و ظرفیتی که در مردم مسلمان وجود دارد، مسأله انرژی و ژئوپولتیک و حاکمیت منطقه از این علل است.

 

وی ادامه داد: جبهه استکبار برای سطله بر منطقه پنج هدف مهم داشته است، ابتدا تجزیه کشورهای اسلامی که یک توطئه قدیمی است و کشوری چون سودان نمونه برجسته آن بود و امروز خواب تجزیه سوریه و عراق را در سر می‌پرورانند.

 

وی با اشاره به دومین محور فعالیت‌های دنیای سلطه در منطقه ابراز کرد: رهبر سازی در کشورهای منطقه از دیگر اهداف غربی‌هاست که در کشوری چون مصر آن را مشاهده کردیم، مورد بعدی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است که متاسفانه این آتش از گذشته شروع شده و مسلمانان را به جان هم انداخته اند.

 

وی بیان کرد: علت دیگر ایجاد یک جریان ضد دینی و ضد اسلامی و نژادپرستانه به نام اسراییل است که در قلب خاورمیانه قرار دارد؛ مورد پنجم جلوگیری از اتحاد قاره آسیا و آفریقاست.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با طرح این سوال که هدف آمریکا از تسلط بر خاورمیانه چیست اظهار کرد: این اهداف جلوگیری از وحدت آسیا و اروپا، چپاول منابع انرژی و سطله بر آنها و ایجاد امپراطوری جدید و استحاله در مکتب حیات بخش اسلام است.

 

وی عنوان کرد: امروز در برابر نقشه‌های آمریکا در این نیم قرن چه اتفاقاتی در منطقه رخ داده است؟ هفتاد سال از پیدایش رژیم جعلی اسراییل می‌گذرد، اسرائیل در 35 سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همه حملات خود موفق بوده است اما در 35 سال پس از پیروزی ایران همواره شکست خورده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که مهمترین عامل برای خنثی کردن توطیه‌های آمریکا در منطقه انقلاب ایران و ملت آن به رهبری امام راحل و رهبر امروز ماست گفت: آمریکایی‌ها پس از سال 2010 با شکست استراتژیک جنگ تمدن‌ها به جنگ درون تمدنی و ایجاد نفاق در داخل کشورهای منطقه دست زدند.

 

ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای در مقابل زیاده خواهی‌های آنها ایستادگی خواهد کرد

وی در ادامه اضافه کرد: امروز دیگر خود آمریکا مستقیم وارد صحنه جنگ نمی‌شود و جنگ نیابتی به راه انداخته است، کشورهایی چون عربستان و قطر و امارات در حال کمک به غربی‌ها هستند که دست آوردهایی متاسفانه برای دشمنان اسلام داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: ایجاد حاشیه امن برای اسراییل و کشاندن کشورهای حوزه مقاومت به جنگ داخلی، زمین گیر کردن ارتش کشورهایی چون سوریه، عراق و لیبی و یمن، از اهداف برجسته غربی‌ها برای حضور در منطقه است.

 

وی با بیان این‌که ایران امروز نقش مهمی را در برابر این ماجراها ایفا کرده است ابراز کرد: آمریکا تا به امروز به علت نقش مثبت ایران در منطقه شکست خورده است، در گذشته با اراده غربی‌ها سران منطقه تغییر می‌کردند اما در حال حاضر چهار سال است که در سوریه ناکام مانده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: دومین فایده انقلاب ایران شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه است، برای نمونه سه عامل پیروزی کشور عراق عبارتند از فرمان مرجعیت به مردم، حضور مستشاری ایران در آنجا و حضور بسیجیان در عراق است که نشان داد فرهنگ بسیج صادر شده است و این موضوع عامل تقویت جبهه مقاومت است.

 

وی تاکید کرد: در قرآن کریم فرمولی برای مقابله با دشمن وجود دارد که می‌گوید ای پیامبر(ص) راه دستیابی به پیروزی استقامت است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان گفت: در حال حاضر ملت ایران در یک آزمون سختی قرار گرفته که به استقامت نیاز دارد ما به تیم مذاکره کننده می‌گوییم می‌جنگیم، می‌میریم اما سازش نمی‌پذیریم و با قوت در مقابل زیاده خواهی‌های آنها ایستادگی خواهیم کرد./848/پ201/ش

ارسال نظرات