۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۷۳۸۰۵
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

ولایت حضرت امیرمؤمنان نعمتی الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال ولایت امیرمؤمنان(ع) را یک نعمت الهی یاد کرد و گفت: امام رضا(ع) می فرماید در قیامت از ولایت امام علی(ع) سؤال خواهد شد.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه جمعه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که خداوند در سوره یس در رابطه با رفتار جاهلانه مردم با پیامبران، آیاتی را نازل کرده است، گفت: در هر دوره ای برخی به علت عدم پذیرش حق، رفتار جاهلانه ای را با پیامبر زمان خود انجام می دادند.

 

وی افزود: در برخی زمان ها مردم یپامبران خود را بد قدم عنوان می کردند و مشکلات را به دلیل وجود آنها می دانستند، اما خداوند فرمود مشکلات به دلیل اعمال بد خودتان است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که انسان به هر شکلی عمل کند با همان عمل هم محشور خواهد شد، گفت: شیطان در قرآن کریم قسم خورده است من تمام بندگان را از راه مستقیم منحرف می کنم به غیر از مؤمنان، از این رو انسان ها به طرق مختلف مورد وسوسه شیطان قرار می گیرند و مؤمنان هستند که خود را از وسوسه شیطان دور می کنند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: امیرمؤمنان(ع) به جان خود قسم می خورد که تیری از طرف شیطان رها شده است که اگر مواظب نباشید مورد اصابت این تیر قرار خواهید گرفت.

 

وی با اشاره به این که خداوند در سوره صافات می فرماید «پیروزی نهایی از آن موحدان است و دشمنان شکست خواهند خورد»، گفت: خداوند در رابطه با عظمت آسمان می فرماید ما آسمان را با ستارگان آراسته ایم.

 

خداوند در قیامت از چگونگی استفاده از نعمات سؤال خواهد کرد

به گفته وی، 400 میلیارد ستاره در آسمان وجود دارد که برخی از آنها به عظمت خورشید هستند و حجم خورشید نیز 1 میلیون و 300 برابر زمین است که این موارد نشان از عظمت خداوند است.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که در قیامت در مورد چگونگی استفاده از نعمات خداوند سؤال خواهد شد، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است در قیامت در مورد چگونگی استفاده از جوانی و نعمات خداوند سؤال خواهد شد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان ولایت امیرمؤمنان(ع) را یک نعمت الهی یاد کرد و گفت: امام رضا(ع) می فرماید در قیامت از ولایت امام علی(ع) سؤال خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که امام باقر(ع) می فرماید حضرت ابراهیم از شیعیان نوح بود، چرا که ایشان به وظیفه خود در قبال نوح عمل کرد، گفت: کسی که دلش آکنده از کینه برادر مؤمن خود و آلودگی است و قلبی سلیم ندارد، نمی تواند ادعای شیعه بودن داشته باشد و فقط محب اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: برخی دارای چند فرزند بیمار هستند و یا مشکلاتی در زندگی‌شان به وجود می‌آید که خداوند از این طریق آنها را مورد امتحان قرار می دهد، از این رو باید شاکر خداوند و صبور باشند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات