۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۲۷۳۸۲۷
استاد حوزه علمیه:

مخلصین خسران دنیایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در حرم رضوی گفت: آدم مخلص کسی غیر از خدا و رسولش را نمی بیند و در صورتی که در قبال کارهایش مورد تکریم اطرافیان قرار نگیرد، خسرانی ندیده زیرا ذره ای از اجر نیکوکاری او ضایع نشده است.
حجت الاسلام حسين حلواييان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین حلواییان، استاد حوزه علمیه قم، عصر جمعه در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی با تبیین «اخلاص در عمل» اظهار کرد: آدمی دو دل ندارد که غیر از خدا به چیزهای دیگر دلبسته شود؛ خدا به انسان یک دل داده آن هم فقط جای خودش است بنابراین باید خود را برای رضای الهی خالص کرد.

 

وی تصریح کرد: آدم مخلص از آن جا که طعم و لذت خالصانه بودن را چشیده است، کسی غیر از خدا و رسولش را نمی بیند.

 

حجت الاسلام حلواییان عنوان کرد: به طور مثال در زندگی اگر عمر خویش را صرف کسب رضایت همسر یا فرزندان کنیم، هیچ یک نمی توانند مزد جوانی از دست رفته آدم را دهند در صورتی که پاداش خداوند قطعی و شایسته انسان است و اگر به خاطر رضای خدا به همسر و اولاد خود خدمت کردیم، در صورتی هم که مورد تکریم آنان قرار نگیریم، احساس خسران نمی کنیم زیرا ذره ای از اجر نیکوکاری ما ضایع نشده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید کرد: دین خود را از رسانه نگیرید، همان گونه رهبر انقلاب مؤکد این موضوع هستند هر موسیقی قابل پخش از رسانه ملی صرفا به دلیل پخش از رسانه حلال نیست.

 

وی افزود: به واسطه تبلیغات تلویزیونی از آخرین جمعه ماه رجب یعنی لیلة الرغایب به نام «شب آرزوها» در میان عوام تعبیر شده است، در صورتی که مفهوم واقعی آن شب میل به پروردگار و کنار گذاشتن هر چیزی غیر اوست.

 

حجت الاسلام حلواییان تصریح کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) فرموده اند: «بعد خودم از دوچیز در میان شما می ترسم این که از هوا و هوس خویش پیروی کنید و دنبال آرزوهای طولانی بروید» این روایت این تعریف از لیلة الرغایب را تکذیب می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: بهترین لباس برای مهمانی خدا تقوا است، خداوند در قرآن کریم هدف روزه داری ماه رمضان را تقوا عنوان کرده است و تا زمانی که تقوا در انسان حاصل نشود میل به خدا پیدا نمی کند.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: انسان های مخلص از همه امیال فانی دنیا گذشته و مجذوب عشق آسمانی شده اند از این رو علاقه به بهشت برای انسان موحد ناپسند است؛ اگر بهشت شیرین است خالق و آفریننده آن شیرین تر است.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به قراردادهای میلیاردی فوتبالیست های کشور اشاره کرد و گفت: همان گونه که والیبالیست ها فارغ از این گونه بودجه ها غیرتمندانه مسابقه دادند و ایران را سرافراز کردند، فوتبالیست ها هم می توانند مایه سرافرازی مملکت شوند.

 

حجت الاسلام حلواییان خاطرنشان کرد: کشتی گیران ورزشکاران جوانمردی که در شب های قدر محفلی به نام گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان بی گناه برگزار کردند، ولی متأسفانه جای فوتبالیست ها با آن درآمدها در این گلریزان ها خالی است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات