۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۷۳۸۵۵
معاون امور تبلیغ استان آذربایجان شرقی خبر داد؛

ایجاد دارالثقلین با محوریت تعالیم قرآنی از سوی روحانیان هجرت در مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون امور تبلیغ استان آذربایجان شرقی از ایجاد دارالثقلین در مساجد به همت روحانیان هجرت جهت گسترش علوم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: از جمله سیاست های این طرح، محوریت مسجد در آموزش‌های قرآنی و استفاده از کمک‌های مردمی در این راستا است.
قرآن کريم

حجت الاسلام ذاکر قاسم زاده، معاون امور تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از ایجاد دارالثقلین در مساجد، از سوی روحانیون هجرت جهت گسترش علوم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) خبر داد.

 

وی درباره سیاست های تأسیس دارلثقلین گفت: از جمله سیاست های این طرح، محوریت مسجد در آموزش‌های قرآنی و استفاده از کمک‌های مردمی در این راستا است و جذب و ساماندهی مربیان قرآنی از دیگر اهداف این طرح است.

 

معاون امور تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: تشکیل هیأت امنای دارالثقلین با حضور معتمدین محلی و افرادی که در زمینه مباحث قرآنی و معارف اهل‌بیت(ع) سر رشته و فعالیت داشته‌اند زیر نظر روحانی مسجد تشکیل می‌شود.

 

وی درباره این هیأت عنوان داشت: این هیأت حداقل 5 و حداکثر 9 نفر شامل افراد ذیل است، روحانی مسجد، نماینده‌ای از هیأت امنای مسجد، رییس شورای محل، مسؤول پایگاه بسیج، دو نفر از افراد توانمند در زمینه قرآن و اهل‌بیت(ع) و سه نفر از خیرین و افراد معتمد محل است.

 

حجت‌الاسلام قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: این طرح طبق طبقه‌بندی براساس سن و جنسیت و با ایجاد واحد خواهران و برادران، در گروه‌های سنی نونهالان، کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طرح‌ریزی شده است.

 

وی ادامه داد: در این طرح دعوت از اساتید و افرادی که توانایی تدریس قرآن مجید و معارف اهل‌بیت(ع) را در زمینه‌های مختلف را دارند، شناسایی و جهت همکاری دعوت می‌شوند.

 

معاون امور تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: آموزش قرآن و معارف اهل بیت(ع) در بخش های روخوانی، روانخوانی، قرائت، مفاهیم، حفظ، تفسیر، تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام، تفسیرادعیه و زیارات ماثوره و تفسیر روایات است.

 

وی در رابطه با تهیه امکانات این طرح ابراز داشت: برای دسترسی اعضاء به تجهیزات و ابزار های لازم جهت آموزش، امکانات مورد نیاز قرآن مجید، سی دی ها و لوازم صوتی و تصویری، کتاب های مرتبط با علوم قرآن و تفسیر تهیه شود.

 

حجت الاسلام قاسم زاده از برگزاری مسابقات جهت تشویق و ارزیابی از عملکرد مجموعه‌های دارالثقلین، خبر داد و خاطرنشان کرد: سالانه مسابقات استانی و کشوری برای دانش‌آموختگان، برگزار و در قالب گردهمایی‌های استانی و کشوری از افراد برتر تقدیر به عمل می‌آید.

 

وی افزود: هزینه های آموزشی و فرهنگی از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، مسؤول دارالثقلین مناسب است علاوه بر آنکه از طرف نهادهای مربوطه تأمین بودجه می‌کند، با جذب کمک‌های خیرین، واقفین قرآنی و دریافت وجوه اختیاری از داوطلبان هزینه‌ها را تأمین کند./854/ت302/ح

ارسال نظرات