۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۷۳۸۵۸
مدیر مدرسه امام حسین مراغه خبر داد؛

اتمام شش پایه تحصیلی حوزه در چهار سال

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام داننده به تشریح شیوه تحصیل طلاب در مدرسه امام حسین(ع) پرداخت و گفت: با توجه به این‌که طلاب مدرسه امام حسین(ع) مراغه دیپلم بوده و از سن نسبتا بالایی برخوردارند، این مدرسه برای اتمام شش پایه در چهار سال برنامه ویژه ای دارد.
حجت الاسلام داننده
حجت الاسلام داننده، مدیر مدرسه امام حسین(ع) مراغه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به شرایط خاص مدرسه امام حسین(ع)، گفت: با توجه به این‌که طلاب مدرسه امام حسین مراغه دیپلم بوده و از سن نسبتا بالائی برخوردارند، این مدرسه برای اتمام شش پایه در چهار سال برنامه ویژه ای دارد.
 
وی ادامه داد: طرح تابستانی این مدرسه با چنین رویکردی برنامه ریزی شده است، تا طلاب در زمان کم دروس خود را با کیفیت بالا به اتمام برسانند.
 
مدیر مدرسه امام حسین(ع)، درباره طرح تابستانی افزود: طرح تابستانی هر ساله برای طلاب پایه نخست جهت ارتقای سطح علمی طلاب در قالب تحقیق و به صورت تطبیقی با متون دینی و ترجمه متون برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر برنامه فوق، کلاس های روش مقاله نویسی، روش تبیین مطلب و دوره های دیگر مناسب با طلاب پایه نخست مد نظر قرار گیرد.
 
حجت الاسلام داننده در ادامه به شیوه اتمام شش پایه در چهار سال را تشریح کرد و ابراز داشت: طلاب پایه نخست برای تقلیل و سبک سازی دروس پایه دیگر، برخی کتب جنبی و عمومی را در شهریور همان سال به اتمام می رسانند.
 
وی اظهار داشت: در سال دوم تحصیلی در روز های تعطیل رسمی و روز های پنجشنبه و جمعه از نیم سال دوم به تحصیل برخی کتب سال سوم اشتغال پیدا می کنند، در تابستان سال دوم، طلاب با حضور در کلاس تعداد دیگری از کتب پایه سوم را تحصیل و به اتمام می رسانند.
 
مدیر مدرسه امام حسین(ع)، افزود: بنا بر این برنامه ریزی طلاب موفق می شوند تا پایه سوم را در انتهای سال دوم تحصیلی خود به اتمام برسانند.
 
وی ادامه داد: پایه چهار، پنج و شش نیز به همین منوال بوده و به همین شیوه این سه پایه راه هم در عرض دو سال به تمام می رسانند.
 
حجت الاسلام داننده، ویژگی های این طرح را تشریح کرد و افزود: طبق بررسی ها و تجربه حاصل از این طرح، به بازدهی بالای طلاب، انرژی و روحیه خاص طلاب برای تحصیل و با کیفیت بهتر رسیدیم./854/ت302/ح
ارسال نظرات