۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۳۸۶۲
مدیر کانون خورشید خبرداد:

رونمایی از سه کتاب با موضوع غدیر

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون خورشید از انتشار و رونمایی سه کتاب اطعام غدیر، مائده خورشید، خانواده در غدیر از سوی کانون خورشید خبر داد و گفت: این کانون قصد دارد 15 عنوان کتاب در موضاعاتی مختلف از کتاب الغدیر تألیف کند که نخستین کتاب با عناوین خانواده در غدیر است که روز مباهله رونمایی می‌شود.
حجت الاسلام مشکوري مدير کانون خورشيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسین مشکوری، مدیر کانون خورشید (اولین مرکز ترویج رسانه ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه) در ضیافت افطاری اعضای این کانون گفت: بر اساس رهمنودهای رهبر معظم انقلاب درباره ترویج معارف غدیر در کشور، در سال 1390 عده ای از طلاب به تأسیس مؤسسه برای ترویج معارف غدیر و صحیفه سجادیه گرفتند، به همین منظور با مراجع عظام تقلید، علما، مؤسسه‌ها و نهادهای دینی و فرهنگی دیدار و گفت و ‌گو داشته‌اند.

 

 

حجت الاسلام مشکوری با بیان این که بر اساس نظر آیت الله خوشوقت برای ترویج معارف غدیر در کشور، در 7 فاز در طی 5 سال از سوی کانون خورشید برنامه ریزی شد، گفت: در فاز اول پیدا کردن منبعی مناسبی برای پژوهش درباره عید غدیر خم بود، بنابراین کتابخانه‌ها و کتاب‌های بسیاری بررسی شد، اما کتاب الغدیر علامه امینی به عنوان منبع و مرجع اصلی تحقیقات این پژوهش قرار گرفت.

 

 

مدیر کانون خورشی بیان کرد: از سال 91 تا کنون کتاب الغدیر 5 بار موشکفانه از سوی پژوهشگران کانون خورشید مطالعه شده و 10 فیش از این کتاب جمع آوری و در سایت تخصصی غدیر بارگذاری شده است.

 

 

حجت الاسلام مشکوری ابراز کرد: این کار فاخر از سوی بیت علامه امینی تحسین شده و از طرف فرزند ایشان، اعضای این کانون را برای مطالعه تحقیقات به نجف اشرف دعوت شده­اند.

 

 

مدیر کانون خورشید عنوان کرد: کانون خورشید با بنیاد ملی علامه امینی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) برای راه­اندازی سامانه جامعه رایانه­ای، برنامه‌های موبایل در بستر اندروید و ios و سایت تخصصی تفاهم­نامه همکاری امضا کرده‌اند.

 

 

وی در ادامه سخنانش به فعالیت های پیش­ روی کانون خورشید اشاره کرد و گفت: مؤسسه فرهنگی هنری مکتب خامس و موسسه فرهنگی دیجتالی مجوز تأسیس گرفته‌اند و پیشوازهای مناسب و برنامه های ویژه‌ای برای دو اپراتور ایرانسل و همراه اول طراحی شده است و همچنین امسال 5 سایت با عناوین اکمال، ابلاغ، معجز نشان، غدیر و خامس راه اندازی و رونمایی می‌شود.

 

 

حجت الاسلام مشکوری اظهار داشت: یکی از فعالیت‌ها کانون خورشید تولید نرم افراز معجز نشان برای ترویج معارف صحفه سجادیه است که از طریق لوح فشرده، برنامه‌های موبایل اندروید، ios و سایت قابل دسترسی همگانی قرار گرفته است.

 

 

مدیر کانون خورشید از برپایی نماز جماعت عید غدیر در مساجد کشور خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور در مسجد جامع عید غدیر خم تهران نماز جماعت عید غدیر اقامه می‌شود که از طریق رسانه ملی پوشش خبری داده می‌شود.

 

حجت الاسلام مشکوری از انتشار و رونمایی سه کتاب اطعام غدیر، مائده خورشید، خانواده در غدیر از سوی کانون خورشید خبر داد و گفت: این کانون قصد دارد 15 عنوان کتاب در موضاعاتی مختلف از کتاب الغدیر تألیف کند که نخستین کتاب با عناوین خانواده در غدیر است که روز مباهله رونمایی می‌شود./998/پ202/ف

ارسال نظرات