۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۷۳۸۶۷
معاون پژوهشی حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

مدارس امین، الگوی موفقی در تربیت دینی فرزندان است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: امروزه استفاده از الگوهای غلط تربیتی سبب شده فرزندان در محیط خانواده با ارزش‌های اجتماعی و نحوه صحیح مقابله با مشکلات زندگی را یاد نگرفته و نسلی آسیب پذیر در برابر مشکلات تربیت شود.
مدارس امين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی یوسفیان، معاون پژوهشی حوزه علمیه مدینه العلم شهرضا امروز در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی فرمانداری این شهرستان مدارس امین را الگوی موفقی در تربیت دینی فرزندان دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه با هدف حضور روحانیت در عرصه های مختلف اجتماعی اقدام به طرح ریزی برنامه های گسترده ای کرده است که مدارس امین بخشی از این فعالیت ها در عرصه تربیتی است.

 

وی در ادامه ضمن ابراز تأسف از افزایش نگران کننده آمار طلاق در جامعه اظهار کرد: در خوشبینانه ترین حالت ممکن از هر 5 ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می شود و این در حالی است که آمار طلاق‌های عاطفی نیز هیچگاه به درستی اعلام نمی شود.

 

معاون پژوهشی حوزه علمیه مدینه العلم شهرضا استفاده گسترده از وسایل ارتباط جمعی را منوط به ترویج فرهنگ استفاده صحیح از این وسایل دانست و تاکید کرد: 49 درصد پسران و 61 درصد دختران از این شبکه ها استفاده می کنند در حالی که بخش عمده ای از آسیبهای ناشی از این وسایل نیز مربوط به همین گروه است.

 

حجت الاسلام یوسفیان تاکید کرد: حضور نسلهای سوم و چهارم مربیان تربیتی یعنی ماهواره و وسایل ارتباط جمعی در کنار والدین سبب شده فرزندان به مثابه دور شدن از والدین به سوی این وسایل جذب شوند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقی که در حوزه علمیه انجام شده است آمار کاربران شبکه های اجتماعی از 2/5 درصد در سال 89 با 11 درصد افزایش در سال 93 به 29/53 رسیده است.

 

معاون پژوهشی حوزه علمیه مدینه العلم شهرضا عنوان کرد: بخش اعظمی از اطلاعات منتقل شده در قالب شبکه های اجتماعی بدون طبقه بندی و به زیان نسلهای مختلف اجتماع است که باید تدبیری برای مهار آن اندیشیده شود. /939/پ202/ب4

ارسال نظرات