۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۷۳۹۸۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بدحجابی یکی از عوامل مهم تزلزل در بنیان خانواده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، افزایش آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده را از دیگر اثرات بدحجابی ذکر کرد و اظهار داشت: بدحجابی با کنار زدن اخلاقیات و تمرکز بر ظواهر و افزایش تنوع‌ طلبی زمینه انحراف زن و یا شوهر را فراهم می‌کند و به تبع آن به تزلزل خانواده منجر می‌شود.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گفتمان دینی با موضوع حجاب، گفت: عفاف و حجاب از اعتقادات دینی مسلمانان است و یکی از مهم ترین مسائل برای حفظ و صیانت از کرامت انسانی محسوب می شود.

 

وی اظهار داشت: رعایت عفاف و حجاب موجب صیانت از کرامت و سلامت انسانی است و هرچه این صیانت بیشتر و بهتر باشد به کرامت و شخصیت انسانی نیز افزوده می شود.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن در حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: در تاریخ، دشمنان اسلام همواره اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان را نشانه گرفته اند و کشف حجاب در دوران رضاخان و امروز نیز طرح مسائل فمنیستی و اباحه گری نشانه توطئه های دشمنان امر است.

 

وی با اشاره به این که  دشمنان به دنبال روش هایی برای فروپاشی خانواده هستند و عفاف و حجاب از موضوعات مهم و اعتقادی مسلمانان است که در تحکیم خانواده و باورهای دینی و اعتقادی جامعه مسلمانان نقش بسیاری دارد، ادامه داد: بدحجابی باعث می‌شود که فرد نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دچار بی‌تفاوتی شود و اصالت خود را فراموش کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار داشت: فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از باورهای اصیل دینی است که با شناسایی مرزهای مفهومی حیا، عفاف و حجاب که جان مایه فرهنگ عفاف هستند و نیز ابزار و شیوه های نو، مؤثر و اطلاعات جامعه شناسی و روان شناختی به جامعه تزریق می شود.

 

حجت الاسلام شکریان اضافه کرد: فرهنگ سازی مناسب نیازمند عمق بخشیدن به سطح باورهای اجتماع، ترویج گسترش باورهای موجود یا نهادینه شده و حفظ و نگهداری حفظ باورهای نهادینه است که در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید از این مهم غفلت کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تبیین فلسفه و پیامدهای مثبت فرهنگی، اجتماعی، روانی و اخلاقی عفاف و حجاب در عرصه‌های مختلف زندگی و اثرات منفی عدم رعایت آن در سست شدن بنیان‌های اخلاقی جامعه را از جمله راهکارهای علمی جهت نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه برشمرد.

 

وی با بیان این که حجاب از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و از دیدگاه قرآن عدم رعایت آن از گناهان کبیره محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز دشمنان اسلام با واقف شدن به اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان های خانواده درصدد ترویج بی بند باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظام اسلامی هستند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به آثار متعدد فردی، خانوادگی و اجتماعی بدحجابی، گفت: نخستین اثر بدحجابی، خودباختگی است و باعث می‌شود که فرد نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دچار بی‌تفاوتی شود و اصالت خود را فراموش کند.

 

وی افزایش آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده را از دیگر اثرات بدحجابی ذکر کرد و اظهار داشت: بدحجابی با کنار زدن اخلاقیات و تمرکز بر ظواهر و افزایش تنوع‌ طلبی زمینه انحراف زن و یا شوهر را فراهم می‌کند و به تبع آن به تزلزل خانواده منجر می‌شود.

 

حجت الاسلام شکریان وظیفه مهم زنان مسلمان را حفظ حریم خانواده با ترویج و صیانت از شئونات اسلامی و تربیت شایسته کودکان و نوجوانان دانست و گفت: هر فردی که در حریم خانواده با مسائل دینی و قرآنی مأنوس باشد به یقین به سوی مفاسد اجتماعیو اخلاقی سوق داده نخواهد شد و در نتیجه شاهد ارتقای سطح امنیت اجتماعی در جامعه خواهیم بود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات