۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۷۴۰۰۸
مشاور نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور:

تفکر در دین و عبادت خالصانه موجب تقرب به خدا می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور با بیان فضیلت شب های باقی مانده از ماه مبارک رمضان، گفت: تفکر در دین و عبادت خالصانه موجب تقرب به خداوند متعال می شود.
مستشاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی مستشاری، استاد حوزه و دانشگاه و مشاور نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، ظهر امروز در سخنرانی بعد از نماز در مسجد جامع کرمانشاه عنوان داشت: یکی از سنت های خداوند متعال، سنت مقابله به مثل است به این معنا که انسان هر طور در دنیا رفتار کند، در جهان آخرت همان رفتار خواهد دید.


وی با ذکر مثال هایی به تشریح این سنت پرداخت و یادآور شد: اگر افراد در رفتار های خود خدا را در نظر داشته باشند و نسبت به دیگران با عفت و حیا برخورد کنند، دیگر افراد جامعه نیز در برخورد با محارم آن ها با عفت و حیا رفتار خواهند کرد و بالعکس این امر نیز صادق است.


حجت الاسلام مستشاری در ادامه به سنت نصرت الهی اشاره کرد و افزود: هر کس قدمی به سوی خدا بردارد، خداوند نیز به سوی او خواهد رفت، همانطور که در آیه های قرآن اشاره شده که ای کسانی که ایمان آورده اید، خدا را یاری کنید تا خدا نیز شما را یاری کند.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: گاه افراد با خواندن چنین آیه هایی با این سوال مواجه می شوند که آیا خداوند به کمک بندگان نیاز دارد، در پاسخ باید گفت خداوند متعال ذاتأ غنی است و به یاری بندگان نیازی ندارد اما چنین مقدر کرده که دین خدا به وسیله افراد مؤمن بر جهان حاکم شود.


وی تصریح کرد: سنت نصرت الهی با معجزه متفاوت است، معجزه مختص زمان پیامبران بود و در حال حاضر خداوند متعال در قالب سنت نصرت الهی به بندگان کمک می کند و این غیر از معجزه است.


حجت الاسلام مستشاری اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) دین اسلام را احیا کرد و حفظ دین متوقف به قیام امام حسین (ع) بود زیرا اگر این قیام صورت نمی گرفت چیزی از دین باقی نمی ماند، این به معنای نیازمندی خداوند به بندگان نیست، بلکه به این معناست که خداوند متعال خود مقدر کرده که دین اسلام بوسیله قیام عاشورا تداوم یابد.


وی انقلاب اسلامی ایران را یکی از مصداق های یاری رساندن خداوند خواند و بیان کرد: بعد از انقلاب، مردم ایران رهبر و ولی فقیه و مردم مظلوم فلسطین و... را یاری کرده و تنها نگذاشتند و خدا هم مردم را طی این مدت یاری رسانده و تنها نگذاشته است و یک نمونه از نصرت های الهی را می توان در قضیه طبس به وضوح مشاهده کرد.


مشاور نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور در پایان با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: ایام باقی مانده از رمضان را باید قدر دانست زیرا این شب ها دارای فضیلت بسیار است، تفکر در اسلام و عبادت خالصانه موجب تقرب به خداوند متعال می شود./857/پ202/ب4

ارسال نظرات