۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۷۴۰۲۸
فرمانده سپاه کربلا:

حجاب گریزی راهبرد دشمن در جنگ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه کربلا با بیان این که حجاب گریزی راهبرد دشمن در جنگ فرهنگی و نرم است، گفت: شیطان در صدد است تا نسل جوان را از حجاب گریزان کند.
فرمانده سپاه کربلا مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار محمد حسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز حجاب و عفاف گفت: حجاب و عفاف از مسلمات دین است و جزئیات آن در آیات الهی آمده بنابراین وظیفه حاکمیت دینی فراهم سازی زمینه اجرای احکام الهی است.

 

وی با اشاره به این که وضعیت  رعایت امر الهی حجاب و عفاف در جامعه خوب نیست، ادامه داد: هرجا احکام الهی اجرا نشود به حتم اثرات منفی دارد و موضوع عدم رعایت حجاب و عفاف، سستی در اعتقاد دینی است که زمینه ساز  فقر و فساد می شود.

 

سردار بابایی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال، مصداق امر معروف را حفظ  وضعیت سلامت اخلاقی جامعه یاد کردند، ادامه داد: این بدان معنا است نظام و قوه مجریه که مهم ترین ارکان آن هستند برای سلامت جامعه تکلیف دارند، گرچه این تکلیف تنها برعهده دولت نیست و همه دخیل هستند، اما به یقین دولت  موظف است و باید قانون حجاب و عفاف را پیاده کند.

 

فرمانده سپاه کربلا گفت: وقتی اعتقاد، ایمان و تفکر اسلام ناب وجود نداشته باشد ملاحظات سیاسی موجب حفظ موقعیت برای بهره برداری از حزب و گروه می شود و در نهایت اجرای احکام الهی در جامعه اسلامی مغفول می ماند.

 

وی خاطر نشان کرد: هم دولت قبل و هم دولت فعلی در زمینه حجاب و عفاف به تکلیف عمل نکردند و آنگاه که  در نهایت امر، قوه قهریه وارد می شود، برخی معترضانه ادعا می کنند پلیس وظیفه اجرای اسلام را ندارد.

 

سردار بابایی با اشاره به این که وقتی فریضه الهی حجاب در جامعه اجرا نشود، در واقع به نوع نگاه متولیان، به دین بستگی دارد، گفت: برخی با نگاه اجرای حکم الله و بعضی عمل حد اقلی را کفایت می دانند و تنها بر حفظ ظاهر بسنده دارند، به همین دلیل دیدگاه اول، مربوط به اسلام ناب و دیدگاه دوم نگاه لیبرالیستی به دین که قائل به تساهل و تسامح است.

 

فرمانده سپاه کربلا افزود: در بحث حاکمیتی، دیدگاه لیبرالیستی به دین و مسأله حجاب و عفاف غلط است، گرچه نمی توان در حریم شخصی و خفای زندگی کسی دخالت کرد و تکلیفی برآن نیست، اما  هنگامی که مسأله اخلاقی در سطح جامعه گسترش و بروز پیدا کرد اجرای حجاب و عفاف وظیفه  و تکلیف تلقی می شود.

 

سردار بابایی بیان کرد: عدم پرداختن و یا بی تفاوتی به رعایت مسائل حجاب و عفاف در جامعه همان نگاه لیبرالیستی است،  و بیانگر این که چه میزان حاکمان مقید به احکام الله هستند، و در این زمینه، هر کسی هم نباید از خود اجتهاد به خرج دهد.

 

فرمانده سپاه کربلا گفت: کوتاهی و یا عدم اجرای فریضه حجاب و عفاف در جامعه، با اسلام ناب منافات دارد، به همین دلیل انقلاب اسلامی بخاطر برپایی دین و حاکمیت ارزش های اسلامی  بنا شده است و در این حکومت، عدم اجرای این فریضه پذیرفتنی نیست.

 

وی افزود: حجاب گریزی راهبرد دشمن در جنگ فرهنگی و نرم است و شیطان در صدد است تا نسل جوان را از حجاب گریزان نماید،سپس نیروهای رزمنده در نبرد با دشمن ناتوان شده  و  این نیروهای جوان ما به سمت فقر و فحشا کشانده شوند که خداوند هشدار های خود را در قرآن تذکر داده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات