۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۷۴۰۳۸
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

انسان ها با نیات خود در قیامت محشور می شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال با اشاره به این که علامه طباطبایی در تفسیر المیزان عنوان می کند در قیامت پرده ها کنار می رود و باطن انسان مشخص می شود، گفت: انسان ها در قیامت با نیات خود محشور می شوند.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه شنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید در وسیع ترین آیه قرآن خداوند می‌فرماید اگر شخصی گناه‌کارترین انسان هم است، توبه کند و به خداوند امید داشته باشد.

 

وی افزود: خداوند در سوره زمر روز قیامت را گوشزد می کند و می فرماید خداوند با نور خود آن روز را روشن خواهد کرد.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که علامه طباطبایی در تفسیر المیزان عنوان می کند در قیامت پرده ها کنار می رود و باطن انسان مشخص می شود، گفت: انسان ها در قیامت با نیات خود محشور می شوند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: خداوند در ترسیم وضعیت بهشتیان و جهنمیان می فرماید، جهنمیان دسته دسته به طرف جهنم می روند و نگهبانان جهنم آنها را سرزنش می کنند و به آنها می گویند چرا به شکلی عمل کردید که به این گرفتاری دچار شوید.

 

وی با اشاره به این که بهشتیان نیز به صورت دسته دسته به طرف بهشت می روند و مورد استقبال بهشتیان و نگهبانان بهشت قرار می گیرند، گفت: در قیامت به انسان مؤمن خوش‌آمدگویی دارند و انسان مجرم را نکوهش می کنند که در این دنیا نیز به این شکل است.

 

به گفته وی، کسانی که مرتکب گناه می شوند و از دستورات خداوند تخطی می کنند، در این دنیا مورد ملامت اطرافیان قرار می گیرند و در آخرت نیز مجازات خواهند شد.

 

حجت الاسلام عباسی با یادآوری این که خداوند در سوره غافر موضوع جدال را بیان می کند، گفت: جدال به حق و یا باطل است که انسان باید چشم بر جدال باطل ببندد و به دنبال گفت وگوی باطل نرود.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که خداوند خطاب به متکبران می فرماید ما روز و شب و زمین و آسمان را قرار دادیم، گفت: زمین با سرعت 107 هزار کیلومتر در ساعت به دور خورشید می چرخد.

 

به گفته وی، خداوند زمین را برای ما آرام قرار داده و چهره ما را در رحم مادر به شکلی خلق کرد است که 7 میلیارد انسان در روی زمین از نظر چهره با یکدیگر متفاوت هستند و اثر انگشت‌شان نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

 

وی با اشاره به این که خداوند منشأ خیرات و برکات را برای انسان قرار داده است، گفت: خداوند به متکبران می فرماید که بیندیشید که دیروز چه بودید و فردا چه خواهید بود.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: امام سجاد(ع) می فرماید من متعجبم که چرا انسان به خلقت خود پی نمی برد که دیروز یک نطفه بوده و فردا نیز یک مرداری بیش نخواهد بود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات