۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۷۴۰۴۱
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی مطرح کزد؛

کمرنگ کردن حجاب و عفاف مهم‌ترین راهبرد دشمن برای گسستن بنیان خانواده‌‌های مسلمان

خبرگزاری رساـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: ترویج بی بندوباری و کمرنگ کردن حجاب و عفاف مهم ترین راهبرد دشمن برای گسستن بنیان خانواده‌های مسلمان است.
حجاب و عفاف حجاب و عفاف

حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به بیست و یکم تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب و سالگرد قیام خونین مردم مشهد و واقعه مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب رضاخان در سال 1314، اظهار کرد: حجاب حافظ عفاف بانوان و عامل اصلاح جامعه بوده و دشمنان نیز از سالیان دور با درک این موضوع در پی ریشه کنی حجاب و عفاف در جوامع اسلامی بودند.

 

وی با بیان این که از حدود یک قرن پیش دشمنان برای گرفتن حجاب و عفاف از بانوان مسلمان وارد میدان شده و شروع به توطئه چینی و اجرای نقشه های مختلف کردند، افزود: اجرای این توطئه ها و دسایس در جوامع اسلامی هنوز هم ادامه دارد، بر این اساس باید همواره مراقب نقشه های جدید دشمنان در این زمینه باشیم.

 

ثابت قدم وحید خاطرنشان کرد: دشمنان با دریافتن اهمیت و نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان های خانواده و ایجاد امنیت و آرامش در نهاد خانواده و جامعه اسلامی، در صدد از بین بردن عفاف و حجاب هستند.

 

به گفته وی ترویج بی بندوباری و کمرنگ کردن حجاب و عفاف مهم ترین راهبرد دشمن برای گسستن بنیان خانواده های مسلمان در کشورهای اسلامی است.

 

ثابت قدم وحید با اشاره به برنامه ها و توطئه های دشمنان در از بین بردن حجاب و عفاف در جوامع اسلامی، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام با دریافتن اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی بند باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظامی اسلامی هستند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با بیان این که مفاهیمی چون عفاف و حجاب و پوشش فراتر از جغرافیای فکری و رفتاری خاصی هستند، تصریح کرد: مقوله عفاف و حجاب موضوعی فطری بوده و برنامه ای اساسی برای ارتقای جایگاه انسان در خلقت است و نمی توان آن را تنها به دین اسلام خلاصه کرد همان طور که پیش از اسلام نیز در برخی از ادیان و آیین ها حجاب و عفاف وجود داشت.

 

به گفته وی در همه جوامع بشری و ادیان و مکاتب حجاب به عنوان یک ارزش انسانی وجود دارد چرا که انسان ها صرف نظر از دین و گرایش، با سایر موجودات تفاوت هایی دارند که مهم ترین این تفاوت ها ناشی از بعد فرامادی آدمی یعنی روح انسان است.

 

ثابت قدم وحید ادامه داد: روح انسانی شخصیت، حقیقت و کمال آدمی را در برگرفته و در این میان حجاب به دلیل تقویت این امتیاز انسان و تمایز او با سایر موجودات، در طول تاریخ به عنوان یک ارزش انسانی و فطری مورد توجه و استفاده بشریت بوده است.

 

وی با بیان این که حجاب یکی از مسائل مهم جامعه بشری بوده به گونه ای که هم به بانوان ارزش بخشیده و هم سبب می شود تا زنان به دور از نگاه های آلوده و مسموم، در جامعه و خانواده با مصونیت زندگی و فعالیت کنند، اظهار کرد: در اسلام نیز موضوع حجاب و عفاف از ارزش های اساسی محسوب می شود به گونه ای که بخش مهمی از سلامت و امنیت جامعه اسلامی منوط به رعایت آن از سوی زنان و مردان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برنامه های این نهاد به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب و نیز ترویج این فرهنگ در جامعه، افزود: اختصاص بخش ویژه جشنواره های شعر، انتخاب کتاب سال، اختصاص بخش ویژه فعالیت های نمایشگاهی عفاف و حجاب و اختصاص اجرای دو نمایش در بخش ویژه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به موضوع عفاف و حجاب برخی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در زمینه ترویج عفاف و حجاب در سال جاری به شمار می روند.

 

گفتنی است، 21 تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است./9314/ت302/ح

ارسال نظرات