۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۰۷۰
آیت الله طباطبایی نژاد:

آل سعود با حمایت علنی رژیم صهیونیستی در یمن جنایت می کند

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان حمایت از حق و مظلوم و مبارزه با ظلم و ظالم را سفارش مؤکد مولای متقیان و ائمه اطهار(ع) دانست و تاکید کرد: آل سعود با حمایت علنی رژیم صهیونیستی در یمن جنایت می کند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همزمان با بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان به تفسیر ادامه وصیتنامه حضرت علی (ع) به حسنین (ع) تصریح کرد: همیشه حق بگویید اگر چه به نفعتان نباشد.


وی اظهار داشت: حضرت تأکید می کنند که همواره مدافع مظلوم و دشمن ظالم باشید و اعمال تان را برای خدا انجام دهید.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری این فرمایشات را برگرفته از آیه 9 سوره حجرات دانست و گفت: در این آیه آمده است: وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَی الْأُخْری‏ فَقاتِلُوا الَّتی‏ تَبْغی‏ حَتَّی تَفی‏ءَ إِلی‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطینَ.


وی افزود: این آیه بدین معناست که اگر دو گروه از مؤمنان با هم جنگیدند میان آنها را اصلاح کنید و اگر یکی بر دیگری تجاوز نمود با آن گروه که تجاوز می کند بجنگید تا به فرمان خداوند بازگردد، پس اگر بازگشت، میانشان به عدالت صلح برقرار نمایید و همواره دادگری کنید، که خداوند دادگران را دوست دارد.

 

آیت الله طباطبایی نژاد به مطلق بودن کمک به مظلوم اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورات اسلام اگر کافر هم مورد ظلم قرار گیرد باید از او حمایت کنیم و به دشمنی ظالم برخیزید.

 

وی اظهار داشت: اگر ما در حال حاضر این قانون قرآنی را جامه عمل می پوشاندیم همه مشکلات مسلمانان حل می شد.

 

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به جنایت هایی که آل سعود در حق مردم یمن روا داشته اشاره کرد و گفت: آل سعود با حمایت علنی رژیم اسرائیل مسلمانان بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیده اند و بسیاری از کشورهای اسلامی هنوز با آل سعود همکاری می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: عربستان علناً در حال ظلم به یک کشور مسلمان است؛ بنابراین بر اساس همین آیه قرآن باید طرف مظلوم را گرفته و همه کشورهای اسلامی علیه عربستان اقدام کنند، که اگر چنین می شد، دیگر هیچ کشوری به خودش اجازه تعدی به یک کشور مسلمان را نمی داد./1305/پ202/ج

ارسال نظرات