۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۲۷۴۰۷۳
استاد حوزه علمیه:

زندگی براساس خوشایند دیگران، عامل اصلی آشفتگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: روح آشفته انسان های امروزی به خاطر این است که وجودشان را برای خوشایند دیگران تنظیم می کنند.
حجت الاسلام معمار منتظرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین استاد و پژوهشگر حوزه های علمیه امروز صبح در مسجد رضوی گفت: روح آشفته انسان های امروزی به خاطر این است که وجودشان را برای خوشایند دیگران تنظیم می کنند.

 

وی با اشاره به این روایت از پیامبر(ص) که می فرمایند: مَن اَرادَ اَن یَحیی حَیاتی وَ یَمُوتُ مَماتی فَلیَّتَوَلَ عَلِّیِ ابنِ اَبیطالِب(ع)، یعنی هر کس اراده کند مرگش همانند مرگ من و زندگیش همانند زندگی من باشد، راه آن ولایت علی ابن ابیطالب است، افزود: ما باید به خود افتخار کنیم که ولایت حضرت علی(ع) را داریم.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین بیان داشت: زندگی پیامبر طبق قرآن این گونه است، قُل اِنَّ صَلاتی وَ نُسُکی وَ مَحیایَ وَ مَماتی للهِ رَبِّ العالَمین، یعنی پیامبر در تمام طول عمر خود فقط رضایت خداوند را طلب می کردند.

 

این خطیب توانا گفت: حیات پیامبر، حیاتی وابسته به خداوند است و انسان با داشتن حیاتی شبیه حیات پیامبر، لباس آزادی از نفس و غیر خدا را بر تن می کند.

 

وی با اشاره به زندگی انسان های امروزی افزود: روح انسان های امروزی بسیار آشفته است چرا که وجودشان را برای خوشایند دیگران تنظیم کرده اند ولی اگر کسی فقط برای کسب رضایت خداوند تلاش کند، زندگیش سراسر شادی و سرور می شود.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین با بیان شعری از حافظ که می گوید: اهل نظر دو عالم در یک نظر ببازند، گفت: منظور حافظ از اهل نظر افرادی هستند که فقط برای رضایت خداوند زندگی می کنند و اطاعت آن ها از خداوند برای به دست آوردن بهشت و ترس از رفتن به جهنم نیست.

 

این استاد حوزه درپایان با اشاره به آیه یا اَیَّتُهَا النَّفسُ المُطمَئِنَّة افزود: کسانی صاحب نفس مطمئنة هستند نفس خود را تحت فرمان خود درآورده اند و از روی امتثالی که نسبت به اهل بیت دارند دعا می کنند نه از روی اضطرار، به همین دلیل بازگشتی آسان به سمت پروردگار عالم دارند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات