۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۷۴۰۷۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بهترین روش تعلیم و تربیت، تشویق در کنار تنبیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که قرآن در کنار بشارت و مژده دادن به انسان ترس را نیز مطرح می کند، گفت: بهترین روش تعلیم و تربیت، تشویق در کنار تنبیه است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي، نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، شب گذشته در برنامه در تفسیر آیات 36 تا 38 سوره مبارکه فاطر که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، گفت: این سه آیه مربوط به کیفر و مجازات کافران است.

 

وی با بیان این که این آیات وضعیت کافران و گناهکاران را در دوزخ بیان می‌کند، افزود: هدف از بیان این آیات تقویت حرکت تکاملی انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که از ویژگی‌های قرآن این است که در کنار وعده‌هایی که ذکر می‌کند وعید هم می‌دهد، عنوان داشت: قرآن در کنار بشارت و مژده دادن انسان را نیز می ترساند.

 

وی در ادامه بهترین روش تعلیم و تربیت را تشویق در کنار تنبیه دانست و اظهار داشت: خدای متعال می‌خواهد انسان با روحیه متعادل به‌دور از افراط و تفریط تربیت شود.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که سه آیه قبل از آیه 36 در رابطه با پاداش برگزیدگان بود و سه آیه بعدی نیز در رابطه با مجازات و کیفر کافران است، افزود: نخستین مجازاتی که برای کافران در نظر گرفته شده این است، آن‌ها را وارد دوزخ می‌کند وقتی وارد دوزخ شدند مجازات می‌شوند و مورد تهدید قرار می‌گیرند.

 

وی با بیان این که انسان به طور ذاتی ‌دنبال منفعت است و جلب منفعت نیز در کنارش باید دفع ضرر باشد، ادامه داد:  تأکید بر این که باید از قرآن درس بگیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی یادآور شد: فضل خدا ایجاب می‌کند به آدم خوب پاداش بیشتری بدهد و آدم بدکار به اندازه عمل بدش مجازات می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان وضعیت کافران افزود: کافران در قیامت عذاب شدید دارند، اهل دوزخ می‌سوزند و ناله می‌کنند، کافران هیچ‌گونه آسایش و آرامشی ندارند، خداوند در قیامت کافران را توبیخ و تهدید می‌کند.

 

وی تصریح کرد: خداوند نسبت به کافران، گناهکاران و مشرکان به عدالت رفتار می‌کند و مطابق عمل آن‌ها مجازات ‌شان می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی قیامت، تجسم اعمال انسان بیان کرد و عنوان کرد: در دوزخ نه مرگ و نه تخفیف عذاب وجود ندارد.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که خداوند نسبت به کافران با عدالت و نسبت به مؤمنان با فضلش برخورد می‌کند، اظهار داشت: خداوند متعال هیچ کسی را بدون این‌که مهلت به او نداده تنبیه نمی‌کند.

 

وی با یادآوری به این که خداوند به اندازه کافی پیامبر فرستاده و به انسان ها مهلت داده است، افزود: دیگر کسی بر خدا حجتی ندارد و اما خدا بر انسان حجت دارد./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات