۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۴۱۱۰

برگزاری نماز عید فطر در تمامی شهرستان‌ها و نقاط روستایی خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار در خراسان جنوبی نماز عید فطر افزون بر مراکز شهرها در نقاط روستایی و بخش‌های استان نیز اقامه می شود.
نماز عيد فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، نماز عید فطر در تمام شهرستان‌ها، مراکز بخش‌ها و مراکز دهستان‌ها و در تمام روستاهایی که سازمان تبلیغات اسلامی، روحانی اعزام کرده است، برگزار می‌شود.

 

همچنین امسال برای نخستین بار در نقاط روستایی که جمعیت آن‌ها کم است با جمع آوری جمعیت از روستاهای اطراف در یک نقطه نماز عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

 


در سال جاری در استان بیش از هزار پایگاه از سوی کمیته امداد و سازمان حلال احمر برای جمع آوری زکات فطریه مردم ایجاد می شود.

 


همچنین با توجه به آغاز موج سفرهای تابستانی همزمان با ایام عید سعید فطر بیش از 500 مبلغ در مسیرهای راهداری خراسان جنوبی مستقر شده و به سؤالات شرعی مردم پاسخ خواهند داد و نقشه های راهنمای مراکز اقامتی و زیارتی خراسان جنوبی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

 

افزون بر این درمسیر بقاع متبرکه خراسان جنوبی تمامی تسهیلات رفاهی و بهداشتی برای مسافران فراهم شده است.


 

امسال محل برگزاری نماز عید فطر در بیرجند، در محل مصلی المهدی خواهد بود و در سایر شهرستان‌ها هم نماز عید فطر در مصلا های نماز جمعه برگزار شده و از طریق ستادهای نماز جمعه به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

با توجه به این‌که در سال گذشته، جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر در محل مصلی المهدی جهت اقامه نماز عید فطر حضور پیدا کردند امسال فضای بیشتری برای اقامه نماز عید سعید فطر در نطر گرفته شده است.

 


همچنین ستاد نماز جمعه بیرجند در بیانیه ای برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن نماز عید فطر از مردم خواسته از اقامه نماز عید فطر در سایر مساجد پرهیز کرده و در مصلی المهدی حضور پیدا کنند.

 

لازم به ذکر است، سرویس های رفت و برگشت جهت رفاه حال نماز گزاران عید فطر به صورت رایگان در سطح شهر فراهم شده تا از ترافیک و شلوغی جلوگیری شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات