۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۷۴۱۴۲

برگزاری بیش از 180 گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری 186 گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در لرستان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: با برنامه ریزی مناسب، هماهنگی های صورت گرفته، به کارگیری اساتید مجرب حوزوی و دانشگاهی 186 گفتمان دینی با موضوع عفاف و حجاب در استان برگزار شده است.

 

وی افزود: این گفتمان های دینی تاکنون در دبیرستان ها، دانشگاه ها، مساجد، کانون های فرهنگی و هیأت مذهبی برگزار شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که حجاب و عفاف مسأله ای اجتماعی است، عنوان داشت: در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب آحاد مردم جامعه نقش بسزایی دارند.

 

وی در ادامه هدف از برگزاری گفتمان های دینی حجاب و عفاف را تقویت مبانی اعتقادی جوانان و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف بین جوانان بیان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به دسیسه های دشمنان در راستای تهاجم فرهنگی و ترویج بی بندوباری در جامعه خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام امروز با هزینه های سنگین و ابزارهای مختلف تلاش می‌کند زنان جامعه اسلام به ویژه بانوان و دختران ایرانی را از حجاب دور کند.

 

وی با بیان این که دشمنان به دنبال این هستند که بی تفاوتی در مسأله حجاب و عفاف را در جامعه ایران حاکم کنند، افزود: امروز آحاد جامعه اسلامی به ویژه نهادهای فرهنگی در مقابله با دسیسه های دشمن نقش بسزایی دارند.

 

حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، باید ارزش ها و مفاهیم اخلاقی در جامعه به ویژه بین نسل جوان مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که شرم و حیا و غیرت با عفاف و حجاب رابطه نزدیک و بی واسطه دارند، عنوان داشت: احکام شرعی مربوط به عفاف و حجاب باید آموزش داده شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: آموزش صحیح احکام شرعی در رابطه با حجاب و عفاف در جامعه و خانواده ها نقش بسزایی در تحکیم باورها و ارزش های دینی دارد./9459/ت302/ب4

ارسال نظرات