۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۷۴۱۴۷
معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی خبرداد؛

برگزاری صبحگاه مشترک در حوزه های علمیه آذربایجان غربی/ فعالیت 50 استاد اخلاق

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی از فعالیت قریب به 50 استاد اخلاق در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید صبحگاه مشترک طلاب در مدارس علمیه آذربایجان غربی برگزار می شود.
حجت الاسلام ارشاد

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری صبحگاه مشترک طلاب، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید هر صبحگاه با قرائت قرآن، دعای عهد و سخنرانی استاد اخلاق آغاز می شود و با خواندن دعای فرج امام زمان (عج) طلاب راهی کلاس ها می شوند.

 

وی با اشاره به این که برنامه ها قرآنی، تهذیبی و اخلاقی در حوزه های علمیه استان برگزار می شود، افزود: ارتقای سطح اخلاقی طلاب، آشنایی با اندیشه های اخلاقی علمای بزرگ به ویژه امام خمینی (ره) و ارتقای سطح معنوی و روحی طلاب از جمله اهداف کلاس های تهذیبی و اخلاقی است.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی نتیجه برگزاری کلاس های اخلاقی را تهذیب نفس طلاب خواند و گفت: مباحث اخلاقی در کنار مباحث آموزشی از ضروریات در حوزه های علمیه است.

 

وی اضافه کرد: هر طلبه دو بال دارد یکی بال علم و دیگری بال تهذیب که برای رسیدن به سرمنزل مقصود به هر دو بال نیاز دارد.

 

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: طلابی که به مرحله خودسازی می رسند می توانند آموخته های خود را در تربیت نفوس جامعه به کار بگیرند.

 

فعالیت قریب به 50 استاد اخلاق در آذربایجان غربی

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در استان آذربایجان غربی قریب به 50 استاد اخلاق مشغول فعالیت در مدارس علمیه هستند.

 

وی افزود: در سال تحصیلی جدید جلسات اخلاق حوزه های علمیه از یک جلسه در هفته به دو جلسه افزایش می یابد و در کنار استفاده از اساتید اخلاق بومی از اساتید به نام کشوری نبز دعوت می شود.

 

رفتار و منش استاد بیشتر از بیان او تاثیرگذار است

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: رفتار و منش و سیره استاد بیشتر از بیان او تاثیرگذار است یعنی طلاب با توجه به رفتار استاد، گفتار و عمل او را تطبیق می دهند.

 

وی با اشاره به فرمایشات علما، اضافه کرد: در کلاس های درسی عمل استاد تدریس می کند نه بیان او، پس اساتید الگوی خوبی برای طلاب باشند.

 

حجت الاسلام ارشاد گفت: استادی که مهذب، الهی و ربانی باشد و عمل و گفتارش مطابقت داشته باشد، دعوت کننده طلاب به سوی صفات بارز است.

 

وی در پایان با بیان این که هم اکنون برنامه های قرآنی در حوزه های علمیه استان در حال برگزاری است، گفت: در این برنامه از اساتید بومی استفاده شده ولی در حوزه های علمیه امام صادق(ع) نقده و رسول اکرم(ص) تکاب حافظان کل قرآن اعزامی از قم مشغول تدریس هستند./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات