۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۷۴۱۶۹
همزمان با روز ملی عفاف و حجاب؛

هزار شاخه گل در طرحی نمادین به بانوان بجنوردی تقدیم شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز ملی عفاف و حجاب در طرحی نمادین هزار شاخه گل در بین بانوان شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی توزیع شد.
تقديم گل به بانوان بجنوردي همزمان با روز ملي عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز، بیست و یکم تیرماه، همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان خراسان‌شمالی، هزار شاخه گل به بانوان بجنوردی تقدیم شد.

 

در این طرح نمادین، بانوان فعال مذهبی و فرهنگی خراسان شمالی با حضور در میادین اصلی شهر با مهربانی و رویی گشاده، اقدام به تقدیم شاخه های گل به دختران و بانوان می کردند که این طرح با استقبال فراوانی روبه‌رو شد.

 

احسان عباسی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی، در حاشیه این آیین با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه، اظهار کرد: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنی پوشش درونی است که وجود این دو عامل سبب سلامت جامعه می شود.

 

وی اضافه کرد: در صورت نبود حجاب و عفاف، مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه به بار می آید در حالی که می شود با توجه بیشتر به دو مقوله عفاف و حجاب در بین مردان و زنان، مانع از بروز این آسیب ها و مشکلات شد.

 

عباسی با بیان این که موضوع عفاف و حجاب مختص بانوان نیست بلکه مربوط به کل جامعه است، خاطرنشان کرد: با وجود این رعایت حجاب از سوی بانوان نه تنها برای خود آنها ارزش آفرین است، بلکه سبب حفظ ارزش های انسانی و اجتماعی جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی، آرامش و پایداری نهاد خانواده و غیره نیز خواهد شد.

 

به گفته وی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نباید طرح های سلبی و برنامه های اجباری صورت گیرد، بلکه بایستی این موضوعات مهم به صورت نرم و قابل درک برای بانوان و دختران تبیین و ترویج شود تا اثرگذاری بهتر و ماندگارتری داشته باشد.

 

عباسی با اشاره به این که نوع پوشش بانوان در جامعه نشانگر شخصیت عفیف آنها است، افزود: موضع گیری مردان در برابر بانوان با نوع پوشش و میزان حجاب و عفاف آنها مشخص می‌شود.

 

وی با بیان این که تلاش برای بهبود پوشش بانوان در جامعه، یکی از بهترین امر به معروف ها و نهی از منکرها است، خاطرنشان کرد: باید برای ماندگاری این معروف در جامعه اسلامی، از روش های اصولی و مبتنی بر جنبه رحمانی دین اسلام استفاده کرد تا نتیجه مطلوب و درازمدت حاصل شود.

 

عباسی با تأکید بر این که نسل های جوان جامعه ما نیاز مبرمی به آشنا شدن با فلسفه و ضرورت حجاب و عفاف دارند، افزود: در این راستا برگزاری نشست های علمی افزون بر این که ضرورت حجاب را آشکار می کند، آثار اجتماعی، روحی و روانی حجاب و عفاف را نیز برای بانوان روشن تر خواهد کرد.

 

وی با بیان این که نهاد جهاد دانشگاهی به عنوان یک متولی فرهنگی وظیفه خود می داند در این راستا وارد عمل شود، اظهار کرد: به همین منظور این نهاد در استان در حرکتی فرهنگی همزمان با روز عفاف و حجاب اقدام به اهدای یک شاخه گل از حافظان حجاب و عفاف قدردانی کرد.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی با اشاره به این که آیین اهدای هزار شاخه گل به دختران و بانوان بجنوردی صبح امروز برگزار شد، افزود: عصر یکشنبه نیز با حضور در خانه سالمندان، با اهدای یک شاخه گل از این عزیزان دلجویی خواهد شد.

 

گفتنی است، 21 تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است./9314/پ202/ح

ارسال نظرات