۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۷۴۱۷۲
آیت الله ناصری:

آثار و برکات سوره توحید متحیر کننده است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با اشاره به تأثیر حسن خلق بر زندگی انسان و نقش آن در مغفرت و آمرزش افراد گفت: سوره توحید از سوره‌های با عظمت و مهم قرآن است که قرائت آن آثار و برکات بسیاری دارد ولی همه ما علیرغم حفظ بودن این سوره در آن کمتر تعمق کرده‌ایم.
جلسات اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، به بیان برخی از آثار و فواید سوره توحید و سوره حمد پرداخت و گفت: یکی از سوره‌های باعظمتی که کمتر در آن تعمق و تفکر می‌کنیم سوره توحید است که همه ما آن را حفظ هستیم اما از عظمت و فواید بسیار آن بی خبریم.

وی در ادامه آثار و برکات سوره توحید را متحیر کننده ذکر کرد و افزود: سوره های توحید و حمد از سوره‌های ممتاز قرآن کریم هستند که مفاهیمی بسیار عمیق و اثرگذار دارند، از جهاتی البته سوره حمد عظمت‌هایی دارد که حتی در سوره توحید نیز وجود ندارد.

آیت الله ناصری با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: امام صادق(ع) برای کسانی که مؤمن به خدا، رسول خدا و جهان آخرت هستند خواندن سوره توحید پس از هر نماز را سفارش می‌کنند، همچنین در روایات خواندن سوره توحید برای محفوظ ماندن از خطرات سفر بسیار توصیه شده است و منقول است که کسی که در ابتدای سفر سوره توحید را بخواند سلامتش در سفر توسط این سوره تصمین می‌گردد.

وی با اشاره به روایتی از جناب سلمان فارسی عنوان کرد: سه بار قرائت کردن سوره توحید ثواب ختم قرآن دارد، در حقیقت هر یکبار خواندن این سوره ثواب ختم یک سوم قرآن را دارد، همچنین قرائت سوره حمد مانند قرائت دو سوم از کل قرآن است و به همین دلیل است که در روایات سفارش شده است یک حمد و یک توحید بخوانید و ثواب آن را به اموات و درگذشتگان خود هدیه کنید که بسیار برای آنها و برای ما مؤثر است.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه گناهان را یکی از عوامل غفلت و فراموشی دانست و اظهار کرد: زمانی که مشغول نماز و عبادت هستیم باید همه حواس ما و فرک ذهنمان معطوف به خداوند متعال باشد، فراموش نکنیم که یاد خدا و ذکر خدا راه نجات ما از فشار قبر است چرا که فشار قبر شامل حال همه ما خواهد شد.

آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت حسن خلق در خلاصی انسان از فشار قبر خاطرنشان کرد: صفات حمیده‌ای که مرضی خدا و محبوب خداوند است موجب خیر و برکت در زندگی ما می‌شود، انسان باید همواره مواظب خلقیات و رفتار خود در خانه و در بیرون خانه باشد چرا که حسن خلق خیر و برکت و سعادت دنیا و آخرت را برای انسان در پیش دارد و یکی از ملاک‌های مغفرت و بخشش خداوند حسن اخلاق اشخاص است./1304/پ202/ج

 

ارسال نظرات