۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۷۴۱۸۶
آیت الله هادوی تهرانی:

هیچ قدرتی نمی تواند ایران را از دانش هسته ای محروم کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه رواق حکمت، استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که هیچ قدرتی نمی تواند ایران را از این دانش و حق محروم کند.
جلسه تفسير قرآن حجت الاسلام و المسلمين هادوي تهراني در مدرسه گلپايگاني قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی هادوی تهرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به حقوق هسته ای ایران به عنوان یک کشور آزاد و مستقل، خاطر نشان کرد: بشر با استفاده از امکانات طبیعی و دانش خود استفاده های مهمی از آنها در جهان می تواند ببرد نمونه آن، استفاده از انرژی هسته ای است که قطعا ایران هم به عنوان یک کشور آزاد و توانمند در حوزه علمی و تکنولوژی باید بتواند از این انرژی استفاده کند و یقینا هیچ کس نمی تواند این حق را از ما سلب کند.

 

مدیر مؤسسه رواق حکمت با اشاره به آیه 32 سوره ابراهیم، گفت: خداوند در آیات متعدد و به تعابیر مختلف بر خالق بودن آسمان و زمین تاکید دارد بنابراین هر آنچه که در اطراف خود می بینیم از نعمت های خداوند متعال است و مستلزم شکرگزاری است.

 

وی با اشاره به تفسیر آیه 32 سوره ابراهیم، اظهار داشت: انسان علی رغم همه توانایی و پیشرفت های علمی باز هم نیازمند آب است که اگر نباشد زندگی انسان ها از بین می رود که باید قدر آن بیش از هر زمان دانست و صرف جویی کرد.

 

آیت الله هادوی تهرانی با بیان آیه« من الماء کل شی حی» عنوان کرد: آب نعمت ماندگاری است و انسان تا ابد از آن بی نیاز نخواهد شد و امروز بشر با مشکل کم آبی مواجه است؛ آب می تواند در آینده زمینه ایجاد جنگ های بزرگ در جهان شود.

 

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: علم و دانش انسان ها باید زمینه شناخت بیشتر نعمت های خدا باشد تا انسان ها بیشتر شاکر خداوند متعال باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: امروز بشر با دست کاری در طبیعت کمیت محصولات را افزایش داده است ولی در عوض کیفیت آنها کاهش یافته است و قابل قیاس با گذشته نیست.

 

آیت الله هادوی تهرانی گفت: زمانی که دانش انسان ها افزایش یافت و با کتاب تکوین و طبیعت بیشتر آشنا شدند خواهند دانست که بین طبیعت و احکام اسلامی هماهنگی زیادی وجود دارد تا انسان بتواند از طبیعت بهره زیادی ببرد و آسیب کمتری به آن بزند.  

 

وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات امروزی بر اثر عمل نکردن به توصیه های دین است؛ غربی ها بسیاری از علم ها را از مسلمانان آموخته اند و بیشتر علم هایی که ادعا می کنند که از اختراعات آنها است اینگونه نیست بلکه از کشفیات مسلمانان در گذشته است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود گفت: مسلمانان در گذشته پرچم علم را در دست داشتند و از حوزه های دینی و علمی اسلام، دانشمندانی مانند جابر بن حیان بیرون آمدند چرا که اسلام و قرآن زمینه دانش را در امت اسلامی بوجود آورد ولی متأسفانه خود مسلمانان قدر آن را ندانستند و امروز مورد استفاده غربی ها قرار گرفته است./1325/پ201/ج

ارسال نظرات