۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۷۴۲۰۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

امسال 30 وقف جدید با نیات مختلف در استان مرکزی به ثبت رسیده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که امسال 30 وقف جدید با نیات مختلف در استان مرکزی به ثبت رسیده است، گفت: سهمیه سال جاری استان مرکزی در حوزه ایجاد وقف‌های جدید 170 مورد مصوب شده که امید است بتوانیم با کمک خیران و واقفان به این مهم دست یابیم.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ظهر امروز یکشنبه 21تیر، در نشست با واقفان خیر اندیش استان مرکزی، که در سالن جلسات کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، با بیان این که نیت حسنه وقف یکی از مهم ترین مظاهر احسان و نیکوکاری است، اظهار داشت: واقفان خیر اندیش با وقف اموال خود صدقات جاریه را برای آخرتشان ذخیره می‏‌کنند.

 

وقف یک حرکت انسانی در جامعه دینی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که وقف یک حرکت انسانی در جامعه دینی است، خاطر نشان کرد: وقف یک صدقه جاریه‌ای می باشد که از سوی ائمه اطهار(ع) همواره مورد تأکید فراوان قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان این که سنت حسنه وقف همیشه برای واقف و جامعه ماندگار خواهد بود، عنوان کرد: وقف به عنوان نماد رشد انسانی در جامعه دینی مطرح است همچنین یک شاخص کمی و کیفی برای سنجش میزان رشد انسانی تلقی می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  تصریح کرد: سنت حسنه وقف یکی از راه های استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوعان است و واقفان می توانند با وقف های خود کمک های شایانی به سلامت جامعه کنند و سبب همدلی در بین مردم شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در رابطه با نیات واقفان در استان مرکزی، بیان داشت: اکثر نیات موقوفات ثبت شده پیرامون تعزیه داری سید الشهدا(ع)، ساخت مسجد و گسترش بقاع امامزادگان(ع)، درمان بیماران سرطانی و صعب‌العلاج، خیرات و مبرات و نیز هزینه‌های عمرانی، فرهنگی بقاع متبرکه و فعالیت‌های قرآنی بوده است.

 

30 وقف جدید با نیات مختلف در استان

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون 30 وقف جدید با نیات مختلف در استان مرکزی به ثبت رسیده است گفت: سهمیه سال جاری استان مرکزی در حوزه ایجاد وقف های جدید 170 مورد مصوب شده که امید است بتوانیم با کمک خیران و واقفان به این مهم دست یابیم.

 

ترویج، حفظ و احیای وقف و موقوفات

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان داشت: با یاری واقفان خیر اندیش می توانیم به سمت نیازهای روز جامعه حرکت کنیم و همچنین گام‌های موثری را در رفع این نیازها برداریم.

 

حجت‌الاسلام عباسیان در ادامه گفت: ترویج، حفظ و احیای وقف و موقوفات بسیار مهم است و با فرهنگ سازی و بازگویی ارزش و اهمیت وقف می توانیم به اهداف عالیه دست یابیم./842/پ203/ب4

ارسال نظرات