۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۷۴۲۲۶
در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت؛

مبلغان حوزه علمیه به کانون های مساجد روستاهای خراسان شمالی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی گفت: بعد از پایان ماه رمضان شماری از مبلغان حوزه های علمیه استان در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی به کانون های مساجد روستاهای خراسان شمالی اعزام می شوند.
اعزام مبلغ

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار کرد: همزمان با تابستان امسال برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در 378 پایگاه اوقات فراغت کانون های مساجد استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که از این تعداد پایگاه، 326 پایگاه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، 26 پایگاه در کانون های تخصصی، 24 پایگاه در خانه های نور با محوریت برنامه های قرآنی و طرح 1449 و  چهار پایگاه نیز در مرکز دیجیتال عهده دار فعالیت های ایام اوقات فراغت جوانان و نوجوان خواهند بود، افزود: در اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، مربیان قرآنی و روحانیان مبلغ مشارکت خواهند داشت.

 

شیرازیان با اشاره به این که برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در پایگاه های کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با محوریت قرآنی و اجرای برنامه های آموزشی قرآن محور برگزار می شود، افزود: در این راستا 100 مربی طرح چهره به چهره در بحث رفع شبهات دینی جوانان و نیز 20 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه به کانون های فرهنگی هنری اعزام می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به آن دسته از روستاهای استان که مساجد آنها کانون فرهنگی دارد و علی رغم داشتن خانه عالم، امام جماعت و روحانی مستقر ندارند، اقدام به اعزام روحانی مبلغ در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت می کند.

 

به گفته شیرازیان در این طرح بعد از اتمام ماه مبارک رمضان و ابتدای ماه شوال، 20 روحانی مبلغ با همکاری حوزه های علمیه استان به این مناطق روستایی اعزام می شوند و برنامه های متعدد فرهنگی و مذهبی را در این روستاها اجرا می کنند.

 

وی با بیان این که آموزش مسائل اخلاقی و احکام  و ارتقای سطح برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف اعزام این روحانیان مبلغ به روستاهای محروم استان است، اظهار کرد: تاکنون 20 روحانی مبلغ برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند و امکان دارد شمار آنها تا زمان اجرای طرح افزایش یابد.

 

شیرازیان اضافه کرد: اجرای طرح قرآنی 1449 با محوریت آموزش روخوانی، حفظ و مفاهیم سوره مبارکه یس، اجرای فاز دوم طرح پیوند مسجد و مدرسه و خانواده در کانون ها ویژه جذب دانش آموزان مقاطع مختلف به فعالیت در مساجد و غیره برخی از طرح های اوقات فراغت تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی به شمار می روند.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر ستادهای اوقات فراغت شهرستانی نیز در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی فعال شده و فعالیت های آموزشی و تربیتی آنها در حال اجرا است، افزود: همچنین در این راستا دبیرخانه دائمی پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان راه اندازی شده تا با نظارت بیشتر بر فعالیت ها، برای ایام فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در طول سال برنامه ریزی بهتر و مناسب تری صورت گیرد.

 

گفتنی است، افزون بر اعزام این تعداد روحانی مبلغ به مساجد روستایی از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت، نهاد تبلیغات اسلامی استان نیز بعد از پایان ماه مبارک رمضان، در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و دانش آموزان، 300 روحانی مبلغ را به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می کند.

 

بنا به گفته حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، بعد از پایان ماه رمضان، در طرح غنی سازی اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیش از 300 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مدارس علمیه داخلی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به روستاها و مناطق مختلف استان اعزام می شوند که نیمی از این تعداد از حوزه های علمیه قم و 150 نفر نیز از مدارس علمیه داخلی استان برای اعزام به روستاها و مناطق محروم استان خراسان شمالی اعلام آمادگی کرده اند./9314/ت302/ح

ارسال نظرات