۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۷۴۲۳۵
مدیر تذکر لسانی در استان چهارمحال و بختیاری تشریح کرد؛

مهم ترین دلایل گرایش جوانان به سمت بد حجابی

خبرگزاری رسا ـ مدیر تذکر لسانی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: فراموش شدن دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با انقلاب به وسیله شبیخون فرهنگی و کمبود جایگاه آموزه‌های دینی در زندگی افراد از عمده دلایل گرایش جوانان به بد‌حجابی است.
حجاب

حجت ‌الاسلام عبدالرضا یزدانی، مدیر تذکر لسانی و مشاور دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حفظ حریم انسانی، آرامش روانی خانواده و حفظ امنیت اخلاقی جامعه را از فواید حجاب برشمرد و افزود: متزلزل شدن نظام خانواده و جامعه و از بین رفتن امنیت آن از عواقب بی‌حجابی در جامعه است.

 

حجت ‌الاسلام یزدانی با اشاره به این که وضعیت حجاب نسبت به گذشته ضعیف ‌تر شده است، اظهار داشت: فراموش شدن دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با انقلاب به وسیله شبیخون فرهنگی و کمبود جایگاه آموزه‌های دینی در زندگی افراد از عمده دلایل گرایش جوانان به بی‌حجابی است.

 

مشاور دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، تقلید کورکورانه در مقوله بی‌حجابی و عدم طراحی لباس‌های متناسب با دین را از دلایل دیگر بی‌حجابی در جامعه عنوان کرد.

 

به گفته این مقام مسؤول، ما مسائل فرهنگی را به فراموشی سپرده‌ایم و نهادهای فرهنگی نیز از مسیر اصلی خود خارج شده‌اند که همین امیر موجب کم‌رنگ‌تر شدن فرهنگ بومی و اصیل شده است.

 

وی به نقش بی‌بدیل خانواده‌ها در گرایش فرزندان به سمت عفاف و حجاب، گفت: عدم تأمین محبت جوانان در محیط خانه و نبود تربیت دینی از دلایل اصلی گرایش به بد‌حجابی است چرا که جوان بدین طریق نیازهای عاطفی خود را به وسیله خودنمایی در جامعه تأمین کند.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که تبلیغات زیبایی های دین در جامعه ضعیف است، با رد برخورد فیزیکی با افراد بدحجاب، خاطرنشان کرد: برخورد فیزیکی با افراد بد‌حجاب نتیجه عکس خواهد داشت و موجب لجبازی و گمراهی بیشتر افراد خواهد شد.

 

مدیر تذکر لسانی در استان چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به این که متأسفانه وضعیت جامعه از لحاظ حجاب و عفاف در شرایط مطلوب و مورد پسند دین نیست، ابراز داشت: باید از شعار دادن و تنها به فکر آمار و ارقام بودن گذر کنیم و مردانه با درک شرایط موجود و با توجه به داشته های خود وارد میدان عمل شویم و نگذاریم این واجب الهی هر روز کم رنگ تر شود./9457/ت302/ب4

ارسال نظرات