۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۷۴۲۵۶
امام جمعه فارسان:

فلسفه حفظ حجاب در آرامش وجودی زن خلاصه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان با بیان این که فلسفه حفظ حجاب در آرامش وجودی زن خلاصه می شود، گفت: بزرگ ترین معضلی که بدحجابی به دنبال دارد اذیت و آزار بانوان بد‌حجاب خواهد بود.
امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، عصر امروز در کارگاه آموزشی «حجاب و عفاف» ویژه دختران که از سوی حوزه بسیج خواهران این شهرستان برگزار شد، جایگاه ویژه حجاب از نگاه قرآن را یادآور شد و با بیان این که فلسفه حفظ حجاب در آرامش وجودی زن خلاصه می شود، افزود: بزرگ ترین معضلی که بدحجابی به دنبال دارد اذیت و آزار بانوان بد‌حجاب خواهد بود.

 

وی با انتقاد از وضعیت کنونی حجاب در جامعه، تصریح کرد: در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب فریضه امر به معروف و نهی از منکر یا نادیده گرفته می‌شود یا آن ‌چنان که سفارش شده است، مورد اهمیت قرار نمی گیرد.

 

حجت الاسلام جمالی زاده با بیان این که متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نهادهای مسؤول برای بهبود و اصلاح جامعه باید در انجام وظایف خود اخلاص داشته باشند و جناح‌های سیاسی نیز بر عملکرد آن‌ها تأثیر نگذارد.

 

امام جمعه فارسان با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق در برخورد با افراد بد‌حجاب در جامعه تصریح کرد: شاید تنها یک درصد از افراد جامعه از بی‌حجابی خود غرض دارند اما اکثر مردم برای هم ‌رنگ شدن با جامعه و تقلید کورکورانه بی‌حجابی را انتخاب می‌کنند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد بی حجابی و دو معضل نا امنی و مورد اذیت و آزار قرار گرفتن زن، گفت: بی‌حجابی موجب پیش رفتن جامعه به سمت ناپاکی و ناامنی، بالا رفتن سن ازدواج و بی‌رغبتی جوانان برای ازدواج خواهد شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در کودکی افزود: باید از همان دوران کودکی فرزندان را به حجاب تشویق کنیم تا در سن جوانی خود حجاب را اختیار کنند.

 

این مقام مسؤول اظهار داشت: جامعه ما در خط قرمز پوشش قرار نگرفته‌ است اما متأسفانه گرایش به بدپوششی و رفتارهای نامناسب فردی افزایش یافته است که این ریشه در بیکاری جوانان و عدم تأمین اوقات فراغت مناسب دارد.

 

وی به تأثیر نامطلوب رسانه اشاره کرد و گفت: اگر فضای واقعی جامعه را اصلاح کنیم، تأثیرات رسانه کمتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام جمالی زاده به لزوم تدوین برنامه علمی و عملی مدون برای ترویج حجاب تأکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد در طول 10 سال آینده چرخشی از سمت انحراف خواهیم داشت و چون پوشش با فطرت انسان متناسب است، این برنامه امکان پذیر خواهد بود.

 

وی با بیان این که در خیابان‌ها نمی‌شود افراد را تربیت کرد، گفت: متدینان با مشاهده افراد بی‌حجاب نباید با آن‌ها مقابله کنند بلکه از طریق روش‌های نوشتاری و گفتاری آن‌ها را هدایت کنند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات