۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۷۴۲۵۷
کارشناس مسائل مذهبی:

انحطاط جوامع بر اثر دوری از توبه و استغفار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانیان با اشاره به صفت توبه پذیر بودن خداوند گفت: به خاطر این که انسان همیشه در معرض گناه است و امکان گناه کردن او وجود دارد، اگر خداوند توبه پذیر نبود، به دلیل عدم بازگشت دوباره انسان به سمت خداوند، جامعه به انحطاط کشیده می‌شد.
حجت الاسلام محسن قربانيان، کارشناس مسائل مذهبي

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن قربانیان، کارشناس مسائل مذهبی عصر امروز در مسجد نورالله سواردز گفت: انسان در ارتباط با خداوند باید بین خوف و رجاء باشد.

 

وی با اشاره آیه سوم سوره غافر که می فرماید، «غافِرِ الذَّنبِ وَ قابِلِ التَّوبِ شَدیدِ العِقابِ ذِی الطَّولِ لا اِلهَ اِلّا هُوَ اِلَیهِ المَصیر»، افزود: انسان در ارتباط با خداوند باید بین خوف و رجاء باشد.

 

حجت الاسلام قربانیان بیان داشت: انتقام گیری خداوند به خاطر اعمال خودمان است و اگر او ما را عذاب کند، از روی عدل اوست.

 

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: با توجه به صفات خداوند در آیه سوم از سوره غافر، انسان باید آن قدر از خداوند بترسد که گناه نکند و آن قدر به خداوند امید داشته باشد که اگر بزرگترین گناه را مرتکب شد، به درگاه خداوند توبه کند.

 

وی با اشاره به صفت توبه پذیر بودن خداوند افزود: به خاطر این که انسان همیشه در معرض گناه است و امکان گناه کردن او وجود دارد، اگر خداوند توبه پذیر نبود، به دلیل عدم بازگشت دوباره انسان به سمت خداوند، جامعه به انحطاط کشیده می شد.

 

حجت الاسلام قربانیان بیان داشت: بعضی انسان ها فقط به ویژگی رحمانیت خداوند توجه می کنند و بدون ترس از خداوند، آن قدر غرق گناه می شوند که بازگشتشان به سمت خداوند بسیار سخت می شود.

 

این کارشناس مسائل دینی گفت: انسان ها به جز برخی خواص، از زمان مرگ خود بی خبر است، بنابراین هرگز نباید توبه خود را به تأخیر بیندازند و همواره باید به فکر جمع کردن توشه ای برای آخرت خود باشد.

 

وی افزود: ما باید همانند اولیای الهی، لحظه لحظه زندگی خود را در این دنیا، در جهت بندگی خداوند به کار گیریم تا در آخرت (که یکی از نام های آن یوم الحسرة است) کمتر حسرت بخوریم./939/پ202/ح

ارسال نظرات