۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۷۴۲۶۸
نماینده مردم تبریز:

اقتصاد بیمار با رفع تحریم‌ها نیز بهبود نمی‌یابد

خبرگزاری رسا ـ سعیدی با تأکید بر این‌که رفع تحریم‌های اقتصادی نیز نباید عامل فراموشی اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی شود، گفت: اقتصاد بیمار با رفع تحریم‌ها نیز بهبود نمی‌یابد.
اقتصاد مقاومتي

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که نباید بهبود تمام مشکلات کشور را به رفع تحریم‌ها گره زد، اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، این توصیه تنها به دوران وجود تحریم‌ها نیست.


سعیدی با تأکید بر این‌که رفع تحریم‌های اقتصادی نیز نباید عامل فراموشی اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی شود، گفت: اگر زیرساخت‌های اقتصادی کشور اصلاح نشود، رفع تحریم‌ها نیز نمی تواند معضلات تولید، کار و اشتغال کشور را بهبود بخشد، بنابر این دوران تحریم‌ها بهترین فرصت برای اصلاح اقتصاد بیمار کشور است.


وی با بیان این‌که نتیجه مذاکرات نهایی ایران با 5+1 امیدوار کننده است و احتمال توافق میان دو طرف بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: البته اگر توافقی حاصل نشود، ایران چیزی از دست نداده است، چراکه ایران تاکنون از خود انعطاف لازم را نشان داده و طرف مقابل باید با درنظر گرفتن شرایط موجود به توافقی که خطوط قرمز ایران در آن به دقت رعایت شده باشد، تن دهد.


عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که عدم توافق به معنای زیاده‌خواهی غرب در جریان مذاکرات است، گفت: در شرایط کنونی، غرب به ویژه آمریکا بیش از ایران نیازمند توافق هسته‌ای است، چراکه امروز اذهان عمومی جهان به این باور رسیده که ایران با نرمش لازم در مذاکرات حضور داشته و این آمریکاست که کارشکنی می کند.


سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برنامه‌ریزی دقیق دولت برای مدیریت در دوران پس از تحریم‌های اقتصادی، بانکی و فنی شد و اظهار داشت: دولت باید برنامه ای مدون برای بعد از توافق داشته باشد، چراکه با حرکت در روند فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی و عدم توجه به مقتضیات آن در مدیریت، مشکلات بزرگی ایجاد می شود.


وی بهبود فضای کسب و کار و رونق گرفتن تولید و اشتغال را از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم پس از رفع تحریم ها دانست و گفت: باید در استفاده از منابع ارزی محتاط بود و با دقت عمل کرد؛ واردات بی رویه کالاهای خارجی به بهانه رفع تحریم ها نتایج بسیار سوئی به دنبال خواهد داشت./853/ت302/ج

ارسال نظرات