۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۷۴۲۷۱
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ایجاد امنیت اجتماعی از کارکردهای اشاعه حجاب و عفاف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که هویت بخشی و ایجاد امنیت اجتماعی از دیگر کارکردهای اشاعه حجاب و عفاف در جامعه است، گفت: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است و دستگاه های اجرایی مسوول باید با توسعه مفاهیم حجاب برای ارتقای سلامت اجتماعی بیشتر بکوشند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، روز یکشنبه به مناسبت هفته حجاب و عفاف، با بیان این که هویت بخشی و ایجاد امنیت اجتماعی از دیگر کارکردهای اشاعه حجاب و عفاف در جامعه است، اظهار داشت: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده است و دستگاه های اجرایی مسؤول باید با توسعه مفاهیم حجاب برای ارتقای سلامت اجتماعی بیشتر بکوشند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نوع پوشش و حجاب، نشان دهنده سنت ها، ارزش ها و باورهای یک جامعه است و اسلام حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه معرفی کرده است



امام جمعه اراک بیان کرد: حجاب و عفاف مصونیت و حافظ گوهر وجودی انسان است و او را از گزند بسیاری از گناهان و افکار آلوده دور می کند.



وی اضافه کرد:حجاب و عفاف به زنان و مردان این امکان را می دهد تا در محیطی پاک و به دور از آلودگی در کنار یکدیگر به انجام فعالیت های اجتماعی بپردازند و همراه با هم جامعه را در راه رسیدن به سعادت و کمال یاری دهند.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: مساله حجاب، به معنای منزوی کردن نیست بلکه به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‏قید و شرط زن و مرد در جامعه است چرا که اینگونه آمیزش کانون فساد و تباهی است.



آیت الله دری نجف آبادی افزود:عفاف چشم پوشی از نگاه حرام، پوشش مناسب، اعتدال در زینت، میانه روی در خوراک و عفت در فقر و غنا، پرهیز از کلام زشت و اندیشه حرام را شامل می شود.



وی اضافه کرد: اهمیت‏ ندادن به عفاف و حجاب از سوی برخی از افراد جامعه و کم توجهی مسوولان و متولیان امور فرهنگی به اجرای آن در جامعه، آثار زیانبار فردی و اجتماعی را به ‏دنبال خواهد داشت و ممکن است به ‏تدریج بنیادهای ارزشی و اخلاقی را سست و متزلزل کند و زمینه‏ های انحطاط فرهنگی و معنوی را فراهم سازد.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: زنان و دختران ایران اسلامی باید با الگوگیری از سیره حضرت زهرا(س) حجاب اسلامی را رعایت کرده به عفاف و ارزش های اسلامی پایبند باشند تا بدین وسیله سلامت اخلاقی در جامعه حاکم شود.



وی با بیان این که دستگاه های فرهنگی باید برای نهادینه کردن مقوله حجاب و عفاف در جامعه برنامه های کاربردی و جذاب داشته باشند.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: فرهنگ حجاب و عفاف باید به گونه ای در جامعه القا شود که بانوان جامعه حجاب را مصونیت دانسته و بر این باور باشند که پوشش اسلامی تنها بر شخصیت و جایگاه والای آنان می افزاید.



آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: اگر استفاده از حجاب در جامعه نهادینه شود و افراد جامعه بدانند که حجاب چه گوهر گرانبهایی است، خود برای استفاده از پوشش اسلامی پیشگام خواهند بود.



وی بیان کرد: دشمن با ایجاد شبکه های مختلف رسانه ای تلاش دارد تا بی بند و باری را در جامعه ایران ترویج دهد و به ارزش های والای اسلامی ضربه وارد کند که در این باره خانواده ها باید هوشیار باشند. /842/پ202/ج

 

ارسال نظرات