۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۷۴۲۷۵
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

اسناد مکتوب آمریکایی ها هم قابل اعتماد نیست چه رسد به حرف شان

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی طرف مذاکره کننده با ایران را در بحث هسته‌ای عهدشکن توصیف کرد و گفت: توافق کردن یا نکردن در این مذاکرات مهم نیست تنها این مهم است که ایران مقصر به هم خوردن مذاکرات نباشد.
نيره اخوان بيطرف
نیره اخوان بی طرف عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مذاکرات هسته‌ای، آمریکا و دیگر طرف‌های غربی را عهد شکن و بی تعهد به پیمان خود توصیف کرد و اظهار داشت: شخصیت حقوقی طرف آمریکایی مورد اعتماد نیست و حتی نمی‌شود به اسناد آن‌ها و مکتوبات شان اعتماد کرد.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بکار بردن اصطلاح به مرگ گرفتن تا به تب راضی شدن افزود: آمریکا سعی دارد تا شرایط را برای ایران بسیار سخت نشان دهد تا جمهوری اسلامی ایران به شرایط بد نسبت به شرایط بدتر راضی شود؛ امروز آمریکایی‌ها ایران را تهدید می‌کنند که در صورتی که با شرایط ما موافقت نکنید مذاکرات را ترک خواهیم کرد.
 
اخوان بی طرف ادامه داد: تهدید به ترک مذاکرات و تعیین شرط و شروط لازم جهت ادامه مذاکرات از مواضع جمهوری اسلامی ایران بود ولی امروز آمریکایی‌ها سعی می‌کنند با تقلید از جمهوری اسلامی کشور ما را به ترک میز مذاکرات تهدید کنند.
 
وی تصریح کرد: طرف غربی می‌خواهد جمهوری اسلامی را بازنده مذاکرات نشان دهد؛ این در حالی است که ما با منطق پیش رفتیم و تا آخرین نشست در برنامه‌های مختلف شرکت کردیم؛ مواضع بسیار دقیق و منطقی جمهوری اسلامی حتی غرب را به تقلید ما واداشته است.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مواضع جمهوری اسلامی را در مذاکرات جدی ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایران از روز اول نقش بازی نمی‌کرد؛ بیش از این نمی‌شود فشار آورد؛ تا الان تحریم در کشور ما وجود داشته است و وجود این تحریم پس از این هم فشار بیشتری بر مردم وارد نخواهد کرد.
 
اخوان بی طرف درباره پیش‌بینی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5گفت: مهم نیست توافق صورت بگیرد یا نه؛ مهم‌ترین مطلب این است که جمهوری اسلامی مقصر به هم خوردن مذاکرات نباشد هر چند در این دو سال گذشته جمهوری اسلامی به اندازه دو تا سه سال از انجام فعالیت‌های هسته‌ای خود عقب افتاد.
 
وی با اشاره به سفرهای وزیر خارجه آمریکا و شرکت در نشست‌هایش با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران گفت: آن‌هایی که شاهد هستند که وزیر امور خارجه‌ای که با اشاره با شخص دیگری صحبت می‌کند و حاضر به حضور در جلسات مهم دیگر نیست اکنون اینقدر محتاج گرفتن نتیجه در این مذاکرات است که ساعت‌ها پشت این میزها صرف وقت می‌کند و مایه می‌گذارد تا به نتیجه برسد؛ این نشان دهنده حرف منطقی جمهوری اسلامی ایران است.
 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های تبلیغاتی را هم پیمان با کشورهای غربی دانست و گفت: پیوند رهبری با مردم و یکصدایی ملت و دولت از مایه‌‌های قوت جمهوری اسلامی است؛ اگر از ابتدا رصد کرده باشند متوجه شده‌اند که ما اهل بمب نیستیم و اعتقادات ما چون اسلامی است سر جنگ ابتدایی را با کسی نداریم./836/ت302/ج
ارسال نظرات