۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۷۴۲۸۱
آیت‌الله ایمانی:

مساجد خانه دوم جوانان و تبدیل به فضایی امن برای آنان شود

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: فعالیت‌ها باید مسجد محور باشد و محدود به نماز جماعت نشود، مسجد باید خانه دوم جوانان باشد و مسجد باید آنقدر برایشان فضای امن، بانشاط و شادابی باشد که جذب آن بشوند.
آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در سلسله برنامه بازدید از محلات شیراز، ظهر امروز در مسجد الرضای محله کوشک میدان حضور یافت و در جمع نمازگزاران این مسجد گفت: امروز مهم‌ترین مسأله ما مسأله خانواده و توجه به مسئله خانواده است.

 

مسؤولان و پدران و مادران نسب به اعضای خانواده توجه ویژه داشته باشند

وی در ادامه افزود: شرایط امروز جامعه ما شرایطی است که می‌طلبد مسؤولان، پدران، مادران و ریش سفیدان فامیل نسبت به اعضای خانواده و افراد خانواده و اساساً نهاد خانواده توجه ویژه‌ای را داشته باشند.

 

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان ما برای جوانان ما توطئه‌های فراوانی را دیده‌اند و می‌بینند و به عناوین مختلف می‌خواهند قداست و ارزش خانواده را در جامعه کمرنگ نشان بدهند.

 

وی ادامه داد:  نظام زندگی صنعتی غرب بر این اساس است که آحاد خانواده به کمترین عدد برسد و بعد در زیر سقف خانه هر کدام به کاری مشغول شوند و از هم جدا باشند و اوقات فراغتشان هم خارج از محیط خانواده باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز کرد: این یک برنامه‌ای است طراحی شده و تنظیم شده از سوی نظام حاکم بر دنیای امروز، از پنجاه سال قبل تبلیغ می‌کردند «فرزند کمتر و زندگی بهتر» این ره آورد تفکر صنعتی غرب و نظام سلطه غرب است.

 

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های قدرت نیروی انسانی است و دنیای استکبار می‌خواهد جهان سوم از این مؤلفه قدرت خالی بماند یعنی نیروی انسانی و به ویژه جوانان آن‌ها دچار اقلیت بشوند، از این‌رو شما در کشورهای غربی رشد منفی را می‌بینید یعنی از دنیا می‌روند و کسی جـــای آن‌ها نمی‌آید؛ به اضافه تبلیغاتی که به عناوین مختلف برای شکستن عمیق خانواده انجام می‌شود.

 

توطئه‌ای به نام سرگرمی اعضای خانواده

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: بر اساس این تفکر، هم اعضای خانواده باید در خانه به یک کار خاص سرگرم باشند و نه پدر کنار مادر باشد و نه فرزند کنار پدر باشد، با هم هستند ولی با هم نامحرمند، کنار هم نشستند اما زبان آشنایی بین آن‌ها نیست، گفتگوی صمیمی بین آن‌ها برقرار نمی‌باشد یعنی می‌بینید محیط خانه را به جای اینکه کانون گرم و صمیمی برای همدلی، هم‌زبانی، همراهی و مشارکت قرار بدهند به این شکل که می‌بینید، ترسیم کرده‌اند.

 

وی با اشاره به سبک معماری شهرها و روستاها ادامه داد: در بیرون از خانه پارک‌ها خیلی زیبا و قشنگ اما داخل خانه‌های کوچک و تنگ و اتاق‌ها تاریک این شرایطی است که دنیای غرب دنبال می‌کند.

 

آیت‌الله ایمانی بیان داشت: در بعضی از کشورها حتی در اتاقی که زندگی می‌کنند به همه چیز شبیه است جز به اتاق، طوری که فقط محل خواب است و غذا خوردن آن‌ها در رستوران یا محل کار است و استراحت و تفریح آن‌ها در خیابان، پارک و مانند آن است.

 

وی با اشاره به مشکلات پیش روی تربیت جوانان ادامه داد: در گذشته پدر و مادر، استاد مغازه، معلم و مکتب خانه وظیفه تربیت و آموزش جوانان را بر عهده داشتند، اما امروز از گوشه گوشه دنیا برای جوانان پیام می‌فرستند و برای جهت دادن فکر جوانان به سمتی که می‌خواهند تلاش می‌کنند.

 

اعتیاد، انحراف جنسی و شهوت‌پرستی عمده‌ترین مشکلات جوانان

آیت‌الله ایمانی به بیان گوشه‌ای از مشکلات پیش روی جوانان پرداخت و گفت: یکی از این مشکلات دیر ازدواج کردن است یعنی میزان ازدواج از 18 تا 25 سالگی به 35 تا 40 سالگی می‌رسد،‌ از سوی دیگر به دلیل تشریفاتی که در زندگی حاکم شده است، تعداد فرزندان در خانواده‌ها محدود به دو فرزند شده است.

 

وی ادامه داد: ازدواج دیرهنگام سبب می‌شود هزاران بیماری و گرفتاری جوانان را تهدید کند، اعتیاد، انحرافات جنسی، شهوت پرستی و مانند آن برخی از انحرافات و مشکلاتی است که جوانان را تهدید می‌کند.

 

مسجد باید تبدیل به خانه دوم جوانان شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به راهکارها و راه‌حل‌های حل مشکلات جوانان گفت: یکی از این راه‌کارها و راه‌حل‌ها دعوت جوانان به مسجد است، مسجد به عنوان مأمن و پناهگاه جوانان وظیفه دارد جوانان را به دور هم جمع کند و برای حل مشکلات آنان اقدام کند.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی مسجد وظیفه دارد برای تمام جوانان و خانواده‌هایی که در حریم مسجد هستند دعوت‌نامه بفرستد و آن‌ها را جمع کند و آن‌ها را تشویق کند و امروز این تکلیف ما است.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به وظیفه سنگین مساجد در حل مشکلات جوانان تأکید کرد: یک روز وظیفه کانون فرهنگی مساجد چیز دیگری بوده است اما امروز باید به در خانه‌ها رفت و جوانان را با راه‌های مختلف جذب کرد تا آن‌ها را از بدبختی‌ها، گرفتاری‌ها و دعوت‌نامه‌های شیطانی که هر لحظه برای آن‌ها می‌آید نجات بدهیم.

 

وی ادامه داد: در ماه رمضان، فعالیت‌ها و رفت و آمدها باید مسجد محور باشد و محدود به نماز جماعت نشود،  مسجد باید خانه دوم جوانان باشد، یعنی جوان دو خانه داشته باشد یکی خانه خودش کنار پدر و مادرش و یکی هم مسجد و مسجد باید آنقدر برایشان فضای امن،  بانشاط و شادابی باشد که جذب آن بشوند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: با توجه به این قضایا ما امروز تکلیف جدیدی داریم و آن رسیدگی به جوانان و خانواده‌ها است؛ ما باید این راه را به عنوان گفت‌وگو و فرهنگ حاکم در جامعه مطرح کنیم و در فضاهای مختلف این مسائل را مطرح کنیم.

 

شایان ذکر است، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به همراه تعدادی از مسؤولان استان و شهرستان شیراز با حضور در مساجد مختلف شهرستان شیراز،‌ از نزدیک با مشکلات و مسائل مردم آشنا می‌شوند و دستورات و راه‌حل‌های لازم برای حل آن مشکلات را ابلاغ می‌کنند./919/پ201/ب4

ارسال نظرات