۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۷۴۲۹۶
استاد حوزه علمیه محمود آباد:

بدحجابی عامل بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه محمود آباد با بیان این که بروز بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه زیربنای بی‌عفتی و بی‌حجابی دارد، تاکید کرد: عفت فردی به‌عنوان عنصر اصلی تأثیرگذار بر جامعه، نقش بسیار مهمی در بیمه شدن جامعه و جوانان از مخاطرات دارد.
استاد حوزه علميه محمود آباد

حجت‌الاسلام عبد الله احمد نژاد، استاد حوزه علمیه محمود آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد با گرامیداشت 21 تیر سالروز بزرگداشت حجاب و عفاف، اظهار داست: شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای نامحدود مجازی، هم‌چون سیلی ویرانگر، عزت و عفت جوانان را هدف گرفته اند.

 

وی افزود: مزین شدن این روز به حجاب و عفاف، یادآور خاطره تلخی است که رضاشاه خائن به نیابت از غرب قصد داشت با استفاده از برهنگی و بی‌عفتی، کرامت و استقلال ملت را از بین ببرد.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد هرگاه عفت و حجاب عمومی تنزل پیدا کند، چالش‌های اجتماعی به‌ویژه در مقوله طلاق افزایش می‌یابد و بالعکس با حفظ حرمت، عفت و حجاب، آرامش و انبساط خاطر به‌ویژه در خانواده‌ها گسترش می‌یابد.

 

حجت الاسلام احمدنژاد با بیان این که تربیت مبتنی بر اصول و آگاهی دادن به جوانان و نوجوانان و به‌ویژه پدران و مادران، رنج راه را کم خواهد کرد، اذعان کرد: بانوان به‌لطف آگاهی و نگاه به خون شهدا، به‌خوبی به این مسأله واقفند اما نیاز فراوان به‌حضور علمای حوزه و دانشگاه در عرصه تقابل فرهنگی با دشمن انکارناپذیر است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ کس با فعالیت‌های زن در اجتماع مخالفت ندارد اما حضور در عرصه‌های اجتماعی باید با عفت و حفظ و رعایت حجاب بیمه شود، بیان داشت: حجاب تنها یک پوسته است و داخل آن با عفت و خویشتن‌داری قابل استحکام است.

 

وی با بیان این که بروز بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه زیربنای بی‌عفتی و بی‌حجابی دارد، تاکید کرد: عفت فردی به‌عنوان عنصر اصلی تأثیرگذار بر جامعه، نقش بسیار مهمی در بیمه شدن جامعه و جوانان از مخاطرات دارد.

 

حجت الاسلام احمد نژاد با بیان این که فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به صورت مستمر و با ارائه روش‌های مدبرانه صورت گیرد چرا که در غیر این‌صورت ابتر خواهد ماند، افزود: در حوزه ترویج این فرهنگ اسلامی باید با برنامه‌ریزی هدفمند گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد، بد‌حجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مد‌های غربی هر روز براین مشکل می‌افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

 

وی بد‌حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بند‌و‌باری و فساد در جامعه اسلامی به یقین سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت./950/ت302/ب1

ارسال نظرات