۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۲۷۴۳۱۸
کارشناس مذهبی:

پوشش کامل به زنان شخصیت می دهد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این که زن در جایگاه خود زیبا است و زیبایی زن زمانی گرفته می شود که از جایگاه خود خارج شود، گفت: اسلام برای زن جایگاه خاصی قائل شد، اما برخی به دلیل عدم شناخت دیدگاه دین در رابطه با زن، اسلام را در این زمینه نقد می کنند.
سيد رضا واجدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید رضا واجدی، کارشناس مذهبی عصر یکشنبه در همایش حجاب و عفاف در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در جمع بانوان منطقه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که دین را باید به شکلی شناخت که چند نویسنده قلم به دست نتوانند آن را از ما بگیرند، گفت: برخی منکر خدایی می شوند که در ذهن خود ساخته اند.

 

وی افزود: به دلیل این که مطالعات ما عمیق نیست و حوصله و همت تحقیق در زمینه دین را نداریم، پایه های اعتقادی برخی از ما ضعیف است.

 

واجدی با اشاره به این که زن قبل از تاریخ حیاتی حیوانی داشت و از گوشت آن برای خوراک استفاده می کردند، تأکید کرد: اسلام برای زن جایگاه خاصی قائل شد، اما برخی به دلیل عدم شناخت دیدگاه دین در رابطه با زن، اسلام را در این زمینه نقد می کنند.

 

این کارشناس مذهبی گفت: زن در جایگاه خود زیبا است و زیبایی زن زمانی گرفته می شود که از جایگاه خود خارج شود، ازاین رو زنان بی حجاب به جایگاه زنان ضربه زده اند.

 

محدودیت مخالف آزادی نیست، بلکه موجب حفظ و مصونیت زن می شود

وی با سفارش به استفاده از پوشش کامل برای زنان در جامعه، گفت: پوش کامل زنان را بزرگ می کند و از اذیت شدن آنها جلوگیری می کند، از این رو با عمل به دستورات خداوند، زن مظهر جلوه می شود.

 

به گفته وی، بی توجهی برخی زنان که به بهانه آزادی، خود را به نمایش گذاشته اند، به جایگاه زنان ضربه وارد کرده است، بنابراین محدودیت مخالف آزادی نیست، بلکه موجب حفظ و مصونیت زن می شود.

 

واجدی یک راننده را موظف به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دانست و دلیل آن را حفاظت از رانندگان و عابران پیاده یادکرد و گفت: انسان نیز باید قاعده انسانیت را رعایت کند، از این رو امام حسین(ع) فرمود اگر مسلمان نیستید، آزاده باشید.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که قاعده مرد بودن، تأمین مایحتاج زن و فرزندان است، گفت: مرد نمی تواند از انجام وظایف خود سرباز زند، چرا دین مرد را موظف به انجام این وظایف دانسته است، از این رو مرد را مظهر شجاعت، قدرت، تعهد و مسؤولیت معرفی می کنند.

 

به گفته وی، اسلام برای زن نیز وظایفی معین کرده است که پایبندی به قواعد آن بر زن واجب است تا در خانواده و جامعه شاهد برقراری نظم و ایجاد شرایط مناسب برای ادامه زندگی باشیم.

 

وی با اشاره به این که زنان علاقه به دیده شدن و مردان علاقه به دیدن دارند، گفت: میل تبرج در زنان زیاد است که متأسفانه این میل در برخی از مردان زیاد شده است و حالات زن نما پیدا کرده اند.

 

واجدی با اشاره به این که خداوند محدودیت را برای زنانی که میل به دیده شدن دارند قرار داده است تا آنها را مورد امتحان الهی قرار دهد، گفت: مرد مظهر نیاز و زن جلوه ناز است.

 

این کارشناس مذهبی گفت: زمانی که دختران به صورت رایگان و به دور از چارچوب خانواده خود را در اختیار پسران قرار می دهند، آن زمان است که پسران تمایلی به ازدواج پیدا نمی کنند.

 

شایان ذکر است، همایش عفاف و حجاب عصر یکشنبه همزمان با روز عفاف و حجاب با حضور بانوان منطقه مشهد اردهال کاشان به همت ستاد نماز جمعه منطقه مشهد اردهال و همکاری مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) با سخنرانی امام جمعه این منطقه مقدس و استاد واجدی و ارائه گروه تواشیح از سوی خواهران از روستای دارالسیاده علوی و پخش کلیپ، در آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) برگزار شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات