۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۷۴۳۱۹
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

دشمن به دنبال حذف حجاب و ترویج هرزگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با بیان این‌که حجاب مورد تأکید خداوند، قرآن و اهل بیت(ع) است و در همه ادیان و کتب الهی به حفظ حجاب سفارش شده است، گفت: دشمن به دنبال حذف حجاب و ترویج هرزگی است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان شامگاه یکشنبه در همایش حجاب و عفاف در آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در جمع بانوان منطقه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که یکی از مسائلی که نظام را تهدید می کند و مورد هدف دشمنان نیز قرار دارد، حجاب است، گفت: آیات فراوانی در قرآن زنان و مردان را سفارش به حفظ حجاب کرده است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید به مؤمنان بگویید چشمشان را ببندند و خود را حفظ کنند، از این رو مشخص می شود مردان نیز باید حیا، حجاب و عفاف داشته باشند.

 

حجت الاسلام سلیمانی حجاب را به چهار دسته زبانی، چشمی، بدنی و گوش تقسیم کرد و گفت: در ادامه آیه خداوند خطاب به پیامبر اسلام(ص) می فرماید به زنان مؤمنه بگو خود را بپوشانند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که برخی حجابشان خوب است، اما حجاب گوش آنها مناسب نیست و موسیقی حرام را گوش می دهند، گفت: هر ترانه و موسیقی که انسان را به وجد و رقص بیاورد، حرام است، فارغ از این که آن ترانه از سوی چه شخصی و در چه مجلسی خوانده شود.

 

حذف هر چادر، چراغ سبزی به استبداد است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: نگاه به نامحرم حرام است و قرآن به حجاب زبان نیز سفارش کرده است و حجاب مورد هدف دشمن، چادر زنان است، از این رو رهبر معظم انقلاب فرمود چادر حجابی ایرانی است.

 

وی با اشاره به این که یک کارشناس غربی می گوید هر چادر علامت دشمنی برای استبداد است، گفت: حذف هر چادر علامت سبزی برای ایجاد زمینه و آمادگی قدم های استبداد و استکبار در جامعه است.

 

به گفته وی، حجاب مورد تأکید خداوند، قرآن و اهل بیت(ع) است و در همه ادیان و کتب الهی به حفظ حجاب سفارش شده است، اما دشمن به دنبال حذف حجاب و ترویج هرزگی است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید به رعایت حفظ حجاب و پوشش برای دختران نوجوان، گفت: حجاب نوجوانان موجب آمادگی و عادت آنها برای رعایت حجاب بعد از سن تکلیف می شود، از این رو مادران با آموزش حفظ حجاب به دختران خود، خدمتی ارزنده به فرزندان شان می کنند.

 

اقدامات الهام چرخنده در زمینه ترویج حجاب ستودنی است

امام جمعه مشهد اردهال کاشان فعالیت های الهام چرخنده به عنوان یک بانوی اردهالی در زمینه حجاب را مفید دانست و گفت: این خانم با فعالیت های مثبت خود در زمینه حجاب توانسته است بانوان بسیاری را ترغیب به استفاده از چادر کند که این خود خدمتی ارزنده به اسلام است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که خون ها برای حفظ چادر و حجاب ریخته شده است و این چادر در تاریخ عزیز و عزتمند است، گفت: امام حسین(ع) در آخر لحظه عمر خود و در زمان تیر باران دشمن، نگران حضرت زینب(س) بود تا در بین نامحرمان نباشد.

 

حجت الاسلام سلیمانی چادر را آخرین نگرانی امام حسین(ع) دانست و گفت: مردان از امام علی(ع) و زنان از اسوه عفاف، حجاب، تقوا و پاکدامنی، حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند.

 

شایان ذکر است، همایش عفاف و حجاب عصر یکشنبه همزمان با روز عفاف و حجاب با حضور بانوان منطقه مشهد اردهال کاشان به همت ستاد نماز جمعه منطقه مشهد اردهال و همکاری مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) با سخنرانی امام جمعه این منطقه مقدس و استاد واجدی و ارائه گروه تواشیح توسط خواهران از روستای دارالسیاده علوی، در آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) برگزار شد./1307/پ202/ب4 

ارسال نظرات