۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۳۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

دنیامحوری مانع تعالی و تکامل انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دنیامحوری مانع تعالی و تکامل انسان می شود، گفت: آن هایی که به مقامات ارزنده ای دست پیدا کردند دنیا برای آن ها اصل نبوده بلکه عنوان معبری است.
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در سلسله نشست های شرح حدیث معراج که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت آمل برگزار می شود با بیان این که انسان نباید خود را اسیر ماده و خاک کرده و به دنبال دنیا باشد، گفت: باید زندگی خوب و پاکی داشته باشیم ولی دنیا جای دلبستن نیست و عهد و وفایی در آن وجود ندارد.


وی با اشاره به این که دنیا کسی را در دامان خود نگه نمی دارد و همه به خاک سپرده می شوند، بیان داشت: انسان برای این دنیا آفریده نشده که نباید همه چیز را برای این دنیا هزینه کنیم.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که ما انسان ها این همه امور را می بینیم ولی عبرت نمی گیریم، تصریح کرد: خداوند عالم به انسان ظرفیت عالی داد تا همه چیز را دانسته و باید بتوانیم به مقامات والایی برسیم.


حجت الاسلام ابراهیمیان خاطرنشان کرد: بعضی از انسان ها می می خواهند برای خود بزرگی تعریف کنند از سنگ و گل سخن گفته که باید بدانیم انسانیت به این امور ربطی ندارد.


وی با بیان این که دنیامحوری مانع تعالی و تکامل انسان می شود، گفت: آن هایی که به مقامات ارزنده ای دست پیدا کردند دنیا برای آن ها اصل نبوده بلکه عنوان معبری است.


امام جمعه سابق آمل با اشاره به این که تحصیل رضایت الهی انسان را به اوج می رساند، بیان داشت: امام علی(ع) به جایی می رسد که پیامبر گرامی اسلام می فرماید ولایت امیرمومنان ولایت خداوند متعال است.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر کسی بخواهد به خدا برسد باید پله های نردبان وجودی امام علی(ع) را سپری کرده و امکان ندارد کسی بدون محبت این امام همام به جایی برسد.


حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که لیاقت نداریم که امام عصر(عج) در غیبت به سر می برد و بنای این امام همام این است تا عدالت را نهادینه کند، گفت: امام عصر(عج) در پرده مظلومیت و غیبت به سر می برد و شیعه را هنوز به عنوان شیعه نمی بیند.


وی با اشاره به این که انسان باید تلاش کند تا در علم و عمل کوشا بوده و اهتمام ارزشمندی داشته باشد، افزود: انسان باید تلاش کرده تا عقل خود را به کار گرفته و معرفت محوری را سرلوحه امور خود قرار دهد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات