۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۴۳۳۶
به همت بخش خانواده نمایشگاه قرآن کریم؛

دومین همایش خانواده عفیف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش خانواده عفیف با تاکید بر احیا و اهمیت جایگاه خانواده در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
خانواده عفيف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش خانواده عفیف شامگاه یک‌شنبه 21 تیر با حضور ندا ملکی، رییس کمیته خانواده نمایشگاه قرآن، برزین ضرغامی، رییس بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم و محمود گلزاری روانشناس حوزه خانواده، برگزار شد.

 

عفاف موضوعی نیست که فقط مختص بانوان باشد

در بخش ابتدایی این همایش، برزین ضرغامی، رییس بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به این‌که موضوع عفاف یک امر کلی است، گفت: مقوله عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست و آقایان جامعه نیز باید در مسایل روزمره عفت را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به این مبحث که در فعالیت‌های انجام گرفته در طول نمایشگاه تلاش شده تا به موضوع فرهنگ پرداخته شود، تاکید کرد: در حوزه کار فرهنگی کار‌های مختلفی باید انجام شود که دستاورد آن در جامعه به شکل مطلوب نمایان شود.

 

ضرغامی با بیان این موضع که حتی برخی افراد هم که حجاب کامل ندارند از دین ذاتی برخوردارند، تصریح کرد: ما شاهد هستیم به‌دلیل نوع زندگی دینی افراد جامعه، حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، باز هم به مسایل بنیادی دینی اعتقاد و التزام دارند.

 

رییس بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تاکید بر کار فرهنگی، ادامه داد: قرآن کریم منشور زندگی مسلمانان است و احکام و دستورات زندگی ما براساس این کتاب تعیین شده است.

 

ضرغامی با انتقاد از خود نمایشگاه قرآن، تاکید کرد: اگر گاهی مشاهده می‌شود که برخی از همایش‌ها استقبال زیادی ندارند، به‌دلیل اطلاع رسانی نا‌مطلوب خود نمایشگاه قرآن است.

 

وی در پایان گفت: باید به موضوعات و فرهنگ قرآنی بیشتر پرداخته شود تا در جامعه نهادینه شود، زیرا مقوله فرهنگ بسیار با اهمیت است.

 

کمیته خانواده نمایشگاه قرآن به 90 درصد اهداف خود رسیده است

ندا ملکی، رییس کمیته خانواده نمایشگاه خانواده در این مراسم با اشاره به این مطلب که کمیته خانوداه بخشی نوپا است، گفت: این بخش با استقبال بازدیدکنندگان و کارشناسان همراه شد اما این بخش نوپاست و در سالهای بعد قطعا با نگاه جدی مردم و مسؤولان همراه خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: بخش خانواده با توجه به نیازهای امروز جامعه بنا شد و با بودجه اندک بخش های متنوعی را ایجاد کرد و امیدواریم آیندگان در این بخش در راستای تحکیم بنیان خانواده تلاش کنند.

 

ملکی با اشاره به این‌که تاکنون به 90 درصد اهداف پیش بینی شده در کمیته خانواده رسیده‌ایم، افزود: در این بخش، غرفه‌های لبخند خانواده با محوریت برنامه‌های مشاوره، کارگاه‌های آموزشی، شعر طنز خانواده و در بخش خانواده رسانه‌ای نیز کارشناسان متعدد حضور یافتند و در مجموع این بخش با نام به وقت خانواده طراحی شده که بدین معنا که خانواده‌ها و مسؤولان باید برنامه‌های خود را به وقت خانواده تنظیم کنند.

 

هوش هیجانی امروز بسیار مهم‌تر از هوش ذاتی است

در بخش پایانی این همایش، محمود گلزاری با اشاره به موضوع هوش هیجانی، گفت: امروز هوش ذاتی نشان دهنده بزرگی یک فرد نیست، بلکه این هوش هیجانی است که وی را نسبت به سایر افراد متمایز می‌کند.

 

بخش‌های جنبی همایش خانواده عفیف

گفتنی است در بخش‌های مختلف این همایش مراسم تئاتری با موضوع جایگاه حضرت زهرا(س) برگزار شد، ضمن این‌که در این همایش تکه‌هایی از فیلم‌هایی با موضوع خانواده به نمایش در آمد.

 

لازم به ذکر است، در بخش تقدیر از فعالان حوزه خانواده، از برگزیدگان آثار مکتوب، سینمایی و رسانه‌های دیجیتال تقدیر به‌عمل آمد، ضمن این‌که به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان مسابقات کمیته خانواده، هزینه کامل مشهد مقدس، اهدا شد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات