۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۷۴۴۱۷
استاد حوزه و دانشگاه:

فرهنگ عفاف و حجاب سد محکمی در برابر ناهنجاری های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، تحقق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی را سد محکمی در برابر ناهنجاری های اجتماعی دانست.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام خسرو عبدی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در همایش حجاب و عفاف که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان محمودآباد برگزار شد با بیان این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امری ارزنده است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: بهره گیری از این فرهنگ ارزنده می تواند جامعه را در مسیری ارزشمند و متعالی قرار دهد.


وی با بیان این که حفظ چشم، گوش و همه اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه به مفهوم عفاف است، بیان داشت: حاصل این عفت و حجاب درونی پوشش بوده که باید در راستای ترویج آن تلاش شود.


استاد حوزه و دانشگاه افزود: حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است که در دین مبین اسلام به این امر مهم و ارزشمند تاکید فراوان شده و در تعالیم والای دینی به آن اشارات گرانقدری صورت گرفته است.


حجت الاسلام عبدی خاطرنشان کرد: بعضی از افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفت و طهارت باطنی را در خود ایجاد نکنند و این گروه از حجاب تنها پوسته و ظاهری بی معنا دارد.


وی با بیان این که بهره گیری از فرهنگ حجاب و عفاف جامعه را مسیر خوبی ها قرار می دهد، گفت: حجاب برتر چادر بوده و حجابی درست تر است که بدن را در برابر نامحرمان پوشش دهد که خواهران ما باید از آن استفاده کنند.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که حجاب نباید همراه با ظاهر سازی باشد، افزود: باید این امر ارزنده را همراه با عفاف کنیم که به مفهوم از درون پوشاندن و یکی از زیربنای علم اخلاق است.


حجت الاسلام عبدی با اشاره به این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند عزم و تلاش همگانی است، تصریح کرد: همگان باید تلاش کرده تا دست در دست هم برای ترویج و بهره گیری از این فرهنگ متعالی در جامعه تلاش کنیم.


وی با بیان این که دشمنان به دنبال تضعیف حجاب و عفاف در جامعه هستند، گفت: باید تلاش های ارزشمندی صورت گیرد تا بتوانیم این فرهنگ ارزشمند را در میان آحاد مردم و نسل جوان جامعه نهادینه کنیم که برکات و ثمرات گرانقدری دارد.


گفتنی است؛ در این همایش مداحان، مبلغان و مسوولان هیات های مذهبی خواهر شهرستان محمودآباد به بیان سووالات و دیدگاه های خود در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداختند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات