۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۷۴۴۴۸
آیت الله ناصری:

کسی که نور ولایت در دل دارد امیدوار به رستگاری باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ناصری تبیعت کامل از اهل بیت(ع) را یکی از شروط شیعه بودن ذکر کرد و گفت: کسی که نور ولایت در دل دارد نباید ناامید از رحمت خدا شود بلکه باید با توبه حقیقی و توسل به ائمه از خدواند طلب مغفت و آمرزش کند.
درس اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به برخی از صفات و خصوصیات شیعیان واقعی گفت: هرکسی نمی‌تواند مدعی شیعه بودن شود، شیعه بودن شرایطی دارد و از امام علی (ع) حدود 100 صفت برای شیعیان ذکر شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به معانی واژه شیعه در لفظ و اصطلاح خاطر نشان کرد: شیعه به معنای پیرو و کسی است که تبعیت از دیگری می‌کند و در اصطلاح به کسی گفته می‌شود که در همه امور بدون چون و چرا از اهل بیت (ع) تبعیت و پیروی می‌کند و ولایت را به صورت کامل پذیرفته است.

 

آیت الله ناصری با اشاره به روایتی از امام علی (ع) تصریح کرد: مؤمنان واقعی تنها به مطالبی گوش می‌کنند که برای آنها در دنیا و آخرت و در زندگی و جامعه مفید است و به هر لغو و بیهوده‌ای گوش نمی‌کنند و توجه ندارند، غیبت کردن یکی از گناهانی است که هم گوینده و هم شنونده آن گناهکار هستند و عقوبت سختی دارد.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با اشاره به برخی از عذاب‌هایی که شامل غیبت کنندگان می شود، اظهار کرد: کسی که شخصی را با تمسخر و غیبت اذیت کرده باشد روز قیامت در حالی محشور می‌شود که روی پیشانی او نوشته شده است محروم از رحمت الهی، خداوند در قرآن هم غیبت کردن را بسیار نکوهش و مذمت کرده است.

 

وی با بیان اهمیت حفظ زبان از غیبت برای مغفرت و آمرزش انسان ابراز کرد: خدواند به حضرت موسی فرموده است کسی که اهل غیبت باشد آخرین نفری است که وارد بهشت می‌شود البته این دخول به بهشت هم به شرط توبه کردن است، البته گناه غیبت کردن متفاوت است، بین غیبت کردن از افراد عادی با مراجع و علما و ائمه معصومین (ع) تفاوت است و البته در همه موارد غیبت گناه است.

 

آیت الله ناصری با اشاره به این‌که مؤمنین نباید از رحمت الهی ناامید شوند، تصریح کرد: گناه مؤمن هرقدر هم باشد نباید از رحمت الهی ناامید شود، بلکه باید با توبه حقیقی و دست به دامن اهل بیت (ع) شدن محبت و مغفرت خدا را طلب کند و هرکسی که نور ولایت در دل دارد امیدی به رستگاری او خواهد بود./1304/پ202/ج

ارسال نظرات