۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۴۸۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نماز عید فطر در 22 نقطه شهری خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: نماز عید سعید فطر امسال در 22 نقطه محورهای شهرها و مراکز بخش ها و دهستان های این استان برگزار می شود.
عيد فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، نشست ستاد هماهنگی اقامه نماز عید سعید فطر در استان خراسان شمالی امروز با حضور مسؤولان فرهنگی و مذهبی استان در محل دفتر امام جمعه شهر بجنورد برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه عید سعید فطر، اظهار کرد: در دین مبین اسلام دو عید بزرگ وجود دارد که یکی از این اعیاد، عید سعید فطر است.

 

وی با اشاره به این که درباره عید فطر و قربان به عنوان اعیاد بزرگ اسلام، احادیث و روایات فراوانی ذکر شده است، افزود: برگزاری مراسم عید فطر به ویژه اجتماع عظیم مردم در این روز برای برگزاری نماز، نقش و کارکردهای مهمی دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که اجتماع مردم و نمازگزاران در روز عید فطر حتی از اجتماع نماز جمعه نیز باارزش تر است، خاطرنشان کرد: اهمیت اجتماع عید فطر به آن دلیل بیشتر است که در این روز مؤمنان بعد از یک ماه روزه داری برای دریافت پاداش از باری تعالی تجمع می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از روحانیان مبلغ و اعزامی خواست تا در فرصت باقی مانده تا پایان ماه رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر مردم را نسبت به اهمیت و جایگاه این روز آگاه و آنها را به شرکت در نماز این روز ترغیب کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مبلغ فطریه و کفاره روزه برای مردم استان، اظهار کرد: امسال میزان فطریه برای هر نفر در خراسان شمالی 39 هزار ریال به میزان مبلغ سه کیلوگرم گندم و کفاره هر روز نیز برای روزه داری که سهوا روزه ماه رمضان را نگرفته، برای هر یک روز 12 هزار ریال تعیین شده است.

 

وی با اشاره به این که میزان کفاره هر روز برای فردی که روزه را عمدا نگرفته، 720 هزار ریال است، تصریح کرد: کفاره و فطریه ماه رمضان می بایست فورا پرداخت شده و حتما نیز در نخستین فرصت به دست نیازمندان و محرومان برسد.

 

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان این که نماز عید سعید فطر در 22 نقطه شهری استان برگزار می شود، اظهار کرد: نماز این روز به امامت ائمه جمعه و جماعات در 22 شهر و مرکز بخش ها و دهستان های خراسان شمالی به صورت ویژه برگزار شده و افزون بر این در روستاها نیز به امامت روحانیان مبلغ اعزامی اقامه می شود.

 

وی با بیان این که نماز عید سعید فطر در سرتاسر استان رأس ساعت شش و 30 دقیقه صبح آغاز می شود، خاطرنشان کرد: نماز عید فطر در شهرها، بخش ها و دهستان های خراسان شمالی پس از اعلام عید از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب و ستاد استهلال برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به این که بر اساس تقویم روز عید سعید فطر امسال، شنبه هفته آینده خواهد بود، افزود: در صورت تغییر زمان حلول عید فطر، برنامه جدید برگزاری نماز این روز در استان اعلام خواهد شد.

 

گفتنی است، در این نشست مقرر شد تا نماز عید سعید فطر در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان در محل بولوار دولت و مقابل مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات