۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۷۴۴۹۴
امام جمعه سرخه:

نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند کار فرهنگی ریشه‌دار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سرخه با تأکید بر ضرورت اجرای قوانین مرتبط با مبارزه با بدحجابی گفت: نباید برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف متوسل به زور شد؛ چرا که ترویج و نهادینه شدن آن نیاز به کار فرهنگی ریشه‌دار و عمقی دارد و امیدواریم مسؤولان متنبه و بیدار شوند و این طرح را در کشور اجرایی کنند.
امام جمعه سرخه

حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر، امام جمعه شهرستان سرخه در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با تأکید بر اهتمام همگان نسبت به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و دیگر ارزش‌های اسلامی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم و نفس می‌کشیم سرشار از عطر و بوی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است؛ بنابراین چنین جامعه‌ای باید عاری از هر گونه کژی، بدی و پلیدی باشد.

 

وی با بیان این که فرهنگ ایران اسلامی متأثر از فرهنگ اهل بیت(ع) است؛ افزود: باید آموزه‌های دین مبین اسلام را بشناسیم و در اجرای آن کوشا باشیم تا از سنگ اندازی‌ها، دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) به دور باشیم؛ چرا که آنها چشم دیدن رواج دین، آن هم اسلام را در دنیا ندارند؛ به همین دلیل لحظه‌ای آرام نمی‌گیرند تا ضربه مهلک خود را در زمان مناسب به قلب رواج دهندگان خوبی‌ها وارد کنند.

 

امام جمعه شهرستان سرخه در ادامه با اشاره به یکی از مهم ترین آموزه‌های دین مبین اسلام و یکی از ضروریاتی که اگر نباشد اخلاق و انسانیت به ورطه نابودی کشیده می‌شود، گفت: عفاف و حجاب یکی از مهم ترین آموزه‌های اسلام است که باید تمام تلاش خود را در راستای عمل به آن و سپس گسترش آن انجام دهیم.

 

حجت‌الاسلام فاطمی بصیر با اشاره به کشتارهای ظالمانه دشمنان علیه حجاب افزود: همه ما کشتار مردم مظلوم معترض به کشف حجاب از سوی رضاخان در مسجد گوهرشاد را در تاریخ مطالعه کرده‌ایم و باید گفت تاریخ گویای این ننگ است که سردمداران سرسپرده می‌خواستند با زور بدحجابی و بی حجابی را در سرزمین اسلام ترویج دهند.

 

وی تصریح کرد: توطئه کشف حجاب از سوی استعمار انگلیس و یهود سال‌ها پیش از آن طراحی شد و بهائیت مزدور این طرح ننگین را در ایران اسلامی اجرا کردند؛ اگر چه این فرقه ضاله بهایی شکست خورد و زرین تاج بابی نتوانست کشف حجاب را در ایران اجرا کند؛ اما در آن برهه انگلیس مأیوس نشد و صبر کرد تا زمان ناصرالدین شاه قاجار که این طرح را به این شاه قجری تحویل دادند.

 

امام جمعه شهرستان سرخه گفت: ناصرالدین شاه در ابتدا طرح را نپذیرفت و زیر بار اجرای این طرح نرفت تا اینکه انگلیسی‌ها ناصرالدین شاه را به چند سفر به فرنگ و اروپا دعوت کردند و او نیز وقتی نگاه به سر و صورت عریان فرنگیان کرد از اجرای این طرح در ایران نیز خوشش آمد؛ اما جرأت نکرد و ترسید آن را عملی کند به همین دلیل دستور داد لباس‌های زنان درباری را کوتاه کنند و در حقیقت فساد از اینجا آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام فاطمی بصیر خاطرنشان کرد: متأسفانه در تابستان سال 82 یک جاسوس آمریکایی به تهران آمد و وقتی به آمریکا برگشت گفت «من چند روزی در ایران بودم، به شما مژه می‌دهم که مانتوهای زنان ایرانی کوتاه شده است، روسری‌ها عقب رفته است؛ برای اینکه این روسری‌ها را از سر زنان و دختران ایران را برداریم، باید کنوانسیون حقوق جهانی زنان را به زنان ایران تحمیل کنیم».

 

وی با اظهار تأسف از وضعیت حجاب در کشور اضافه کرد: مسؤولان، متولیان و متصدیان امر فرهنگ دچار غفلت شده‌اند؛ حال سؤال اینجاست که مگر طرح 300 ماده‌ای عفاف و حجاب قانون نشد، مگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح به تصویب نرسید، مگر مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار نگرفت، مگر حضرت آقا نخواستند مجدانه این طرح در جامعه اجرا شود.

 

امام جمعه شهرستان سرخه با اشاره به تعهد 26 دستگاه دولتی در اجرایی و عملیاتی کردن طرح عفاف و حجاب گفت: مسؤولان هر یک این طرح را به گردن دیگری انداختند و به تعهد خود تا‌کنون آن‌گونه که باید و شاید عمل نکرده‌اند و این جای تأسف بسیار دارد./977/ت302/ب4

ارسال نظرات