۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۷۴۵۰۶

چگونگی پرداخت زکات فطره به نزدیکان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که زکات فطریه را نمی توان به سادات و واجب النفقه پرداخت کرد، گفت: اگر انسان می‌خواهد به افرادی که واجب النفقه او بوده و فقیر هستند کمک کند باید از پول خود این کار را بکند و از زکات فطریه و زکات مال نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
عيد سعيد فطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد، استاد حوزه علیمه قم، ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه (س)با اشاره به این‌که زکات فطریه را نمی توان به سادات و واجب النفقه پرداخت کرد، گفت: اگر انسان می‌خواهد به افرادی که واجب النفقه او بوده و فقیر هستند کمک کند باید از پول خود این کار را بکند و از زکات فطریه و زکات مال نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره حکم پرداخت زکات فطریه به سادات، گفت: به سادات نباید زکات فطریه داد مگر فردی که زکات فطریه می‌دهد خودش سادات باشد که در آن صورت می‌تواند به سادات فقیری که واجب النفقه او نیستند زکات فطریه خود را بدهد.

 

وی تصریح کرد: انسان باید زکات فطریه خود را در شب عید فطر کنار بگذارد و آن را پرداخت کند و این زکات را به هرکس می‌دهد باید به او بگوید که زکات فطریه است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که انسان فطریه و کفاره را به هرکس می‌دهد باید به او بگوید که فطریه و کفاره است، گفت: فطریه و کفاره را انسان باید روز عید فطر بدهد و اگر ندهد باید در اولین فرصت قبل از ماه رمضان سال بعد آن را پرداخت کند./837/پ203/س

ارسال نظرات