۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۲۷۴۵۱۰
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران خبر داد؛

توسعه آموزش‌های غیرحضوری در حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این که در حوزه‌های علمیه تربیت بر تعلیم مقدم است، گفت: آموزش غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران توسعه می‌یابد.
حجت الاسلام والمسلمين محمود رضا جمشيدي آرم مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی یکشنبه 21 تیرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به محدودیت‌های توسعه آموزش حضوری برای بانوان در استان‌های مختلف کشور به ویژه در مقاطع تحصیلی بالاتر، افزود: در زمینه آموزش غیرحضوری و مجازی این محدودیت‌ها کمتر است بنابراین باید توسعه آموزش‌های غیرحضوری برای طلاب استان‌ها در اولویت قرار گیرد.


وی نگاه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به آموزش مجازی را نگاه توسعه‌ای و بین‌المللی برشمرد و ادامه داد: ارتقای فناوری اطلاعات در عرصه آموزش غیرحضوری و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین به موازات ارتقای کیفی و تربیتی در آموزش غیرحضوری ضروری است، چرا که حوزه‌های علمیه متفاوت از دانشگاه‌ها هستند و در حوزه‌های علمیه تربیت بر تعلیم مقدم است.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این راستا بر پشتیبانی بیشتر معاونت فرهنگی تبلیغی این نهاد نسبت به آموزش‌های غیرحضوری تاکید کرد و گفت: مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران همچنان که با سایر نهادها تعامل دارد و از ظرفیت آنها استفاده می‌کند باید از ظرفیت درونی نیز بهره مناسبی ببرد.


وی خطاب به کارکنان مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امروز حاصل همت شما منشا خدمات فراوانی شده است و مراکز زیادی خواهان به کارگیری این محصول هستند.


حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آموزش‌های غیرحضوری را با کمترین امکانات آغاز کرد، گفت: این ویژگی انسان‌های بزرگ است که با امکانات اندک، کارهای بزرگی انجام می‌دهند.


وی ادامه داد: امروز مفتخریم که آنچه دیگران در یک دانشگاه یا چندین دانشکده انجام می‌دهند با امکانات اندک در مرکز آموزش‌های غیرحضوری با کارکنان باانگیزه انجام شده است.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: امروز برخی از مراکز با امکاناتی بسیار بیش از امکانات حوزه‌های علمیه خواهران نتوانسته‌اند گامی از پیش ببرند اما این مجموعه با عنایت الهی و به دلیل اخلاص همکاران به ویژه بنیانگذار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آیت‌الله شرعی به دستاوردهای بزرگی رسیده است.


وی با اشاره به استقرار مرکز تربیت مدرس و مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران در شهر قم گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در قم استفاده کنیم و عقب‌ماندگی‌های خود در این شهر را ظرف حداکثر سه سال برطرف کنیم./978/د102/س

ارسال نظرات