۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۲۷۴۵۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

عفاف و حجاب پایه اخلاق اجتماعی و امنیت روانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: رعایت عفاف و حجاب پایه های اخلاق اجتماعی و امنیت روانی زنان و مردان در جامعه محسوب می شوند.
حجاب و عفاف

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب، اظهار کرد: دو مقوله به هم پیوسته عفاف و حجاب نقش زیادی در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه دارند.

 

وی با بیان این که ایجاد آرامش و امنیت در خانواده و جامعه یکی از مهم ترین اثرات و کارکردهای حجاب و عفاف است، افزود: به همین دلیل در دین مبین اسلام حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش درونی و والای اخلاقی مورد تأکید بسیاری قرار گرفته و احادیث و روایات در مورد آن فراوان است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که حجاب و عفاف در اخلاق اسلامی جایگاه والایی دارند، خاطرنشان کرد: تأکید اسلام بر توجه به این مقولات به دلیل نتایج گسترش این فرهنگ در جامعه است که خود زیربنای بسیاری از صفات نیک اخلاقی و اجتماعی می شود.

 

وی با بیان این که آثار رعایت حجاب و عفاف در جامعه به دو بخش کلی فردی و اجتماعی تقسیم بندی می شود، اظهار کرد: در بخش فردی مواردی نظیر احترام به شخصیت زن به واسطه رعایت حجاب، مصونیت ارتباطات زن با مردان غریبه، حفظ اعتقادات مذهبی برای افراد، حفظ عفت زن و جلوگیری از فساد و ناهنجاری از جمله مهم ترین آثار رعایت حجاب و عفاف محسوب می شوند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی، مبارزه با مظاهر بی دینی و حفظ کیان خانواده نیز از مهمترین و برجسته ترین آثار و نتایج اجتماعی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر لزوم توجه و فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه، خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات فراوان انجام شده در این بخش، هنوز وضعیت حجاب و عفاف در کشور مناسب و زیبنده جامعه ای اسلامی و شیعی نیست.

 

وی با اشاره به این که رعایت حجاب و عفاف در روابط اجتماعی در واقع رمز بهداشت، سلامت و امنیت روانی جامعه است، تصریح کرد: می توان گفت رعایت عفاف و حجاب پایه های اخلاق اجتماعی و امنیت روانی زنان و مردان در جامعه محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که عفاف و حجاب از ارزش های والای انسانی و اسلامی به شمار می روند، افزود: این دو ارزش خود سرچشمه ارزش ها و هنجارهای دیگر جامعه با آثار درخشان هستند.

 

به گفته وی در واقع حجاب و عفاف در جامعه از پایه‏های اخلاق و صفات کلیدی برای عقب زدن رذایل در روابط اجتماعی و سوق دهنده به سوی تکامل و درجات عالی و کمالات متعالی زنان و مردان به شمار می روند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان این که برای دست یابی به این هدف و سوق دادن مردان و زنان جامعه به سمت تحقق این اهداف مهم می بایست معضلات و مشکلات موجود در این بخش مرتفع شود، تصریح کرد: نخستین گام در حل این مشکلات ارائه الگوی عملی حجاب و عفاف برای مردان و زنان است.

 

وی با اشاره به این که بهترین الگو در این زمینه ائمه اطهار(ع) خصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) است، افزود: می توان با پیروی اصولی از این الگوها و همانندسازی آنها در جامعه امروزی، مشکلات و نواقص مربوط به حجاب و عفاف را رفع کرده و حرکت در مسیر سعادت و آرامش را آغاز کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به وضعیت موجود حجاب و عفاف در جامعه امروز، آشنایی با سیره و منش حضرت زهرا(س) و الگوگیری از رفتار دخت نبی مکرم اسلام(ص) از سوی بانوان، بسیار ضروری بوده و رافع بخش اعظمی از مشکلات موجود در زمینه حجاب و عفاف جامعه اسلامی ما خواهد بود.

 

گفتنی است، 21 تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات