۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۷
کد خبر: ۲۷۴۵۶۴
آیت الله موحدی کرمانی:

حق الناس از مسائلی است که خداوند متعال نمی بخشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این که تنها مسأله ای که هشدار بسیار جدی به انسان می دهد حق الناس است، گفت: موضوع حق الناس از مسائلی است که خداوند متعال نمی بخشد؛ انسان باید مراقب باشد تا در پرونده او حق الناسی نباشد که حق آن را ادا نکرده است، نسبت به این موضوعات باید حساسیت داشت.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: شب 27 ماه مبارک رمضان شبی بسیار بزرگ است.


وی افزود: در روایات آمده که حضرت زین العابدین امام سجاد(ع) از اول شب تا به صبح دعای«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی التَّجَافِیَ عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَ الْإِنَابَةَ إِلَى دَارِ الْخُلُودِ وَ الاسْتِعْدَادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ» را تکرار می کردند.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که این دعا سه فراز دارد، اظهار داشت: فراز نخست این است که خدایا از تو درخواست می کنم علقه من را از دنیای پر از فریب قطع کن تا من بفهمم که باید از این دنیا و زندگی جدا بشوم.


وی ادامه داد: حضرت در فراز دوم عرضه می دارد خداوندا این توفیق را به من بده که من به سوی جایگاه ابدی و دائمی و زندگی جاودانه بروم و بکوشم تا خود را برای آن زندگی آماده کنم، خدایا به من توفیق بده تا من خودم را برای آن زندگی آماده کنم.


آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که در فراز نخست مسأله غرور مطرح است، ابراز داشت: این بدان معنا است که انسان در دنیایی قرار دارد که پیوسته با غرور شیطان مواجه است و شیطان به استفاده از راه های گوناگون انسان را فریب می دهد.


وی عنوان کرد: انسان باید بکوشد که خود را از خطرات نجات دهد، در شب های آخر ماه مبارک رمضان پیوسته باید مطلبی را از خداوند متعال درخواست کرد که این درخواست عبارت است از این که خداوندا به تو پناه می بریم که ماه رمضان در حال گذر است مبادا در پرونده عمل ما گناهی مانده باشد و تو هنوز نبخشیده باشی.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: انسان باید نسبت به اعمال خود حساسیت داشته و مراقب آن باشد، انسان باید بررسی کند نقطه های سیاهی که قبل از ماه مبارک رمضان در پرونده عمل او وجود داشته آیا موفق شده تا این نقطه های سیاه را محو کند یا یا نا موفق بوده است.


وی اضافه کرد: تنها مسأله ای که هشدار بسیار جدی به انسان می دهد حق الناس است، موضوع حق الناس از مسائلی است که خداوند متعال نمی بخشد؛ انسان باید مراقب باشد تا در پرونده او حق الناسی نباشد که حق آن را ادا نکرده است و انسان باید نسبت به این موضوعات باید حساسیت داشت./1323/پ202/ش

ارسال نظرات