۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۵۷۴
آیت الله مظاهری:

وعده قرآن به منکرین قیامت و دین اسلام آتش است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه اصفهان درباره ویژگی های روز قیامت با بیان آیاتی از قرآن کریم گفت: طبق آیه نوزده مرسلات «وَیلٌ یَومئِذٍ لِلمُکَذَّبین»، هر کس که روز قیامت و دین اسلام را انکارکند، قرآن به آن ها وعده آتش می دهد.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان امروز بعد از نماز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی گفت: روز قیامت روزی است که حق و باطل از هم جدا می شوند.

 

وی با اشاره سوره مرسلات افزود: خداوند در آیات زیادی از این سوره به توصیف قیامت پرداخته است و انسان ها را از این اتفاقات این روز با خبر می کند.

 

این مرجع تقلید بیان داشت: کسی راجع به این که قیامت کجاست و کیفیت جزئیات آن چگونه است خبر ندارد به جز خداوند و کسانی که خداوند اراده کرده است که بدانند.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به این آیه از قرآن که می فرماید اِذا اَرادَ اللهَ شَیئاً اَن یَقُولُ لَهَ کُن فَیَکُون، گفت: وقتی پروردگار عالم اراده کند این عالم از بین می رود و همه موجودات می میرند و سپس با یک اراده، دوباره همه زنده می شوند و قیامت برپا می شود.

 

وی با اشاره به آیه هشتم سوره مرسلات افزود: ستارگان از خود نور ندارند و نوری که دارند دراصل نور خورشید است و این نشانگر این است که خورشید در روز قیامت از بین می رود.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان بیان داشت: با از بین رفتن نور خورشید، جاذبه خورشید روی منظومه شمسی از بین می رود و همه ستارگان و کرات در فضا پرتاب می شوند و همه چیز از بین می رود.

 

حضرت آیت الله مظاهری با بیان آیه سیزدهم سوره مرسلات گفت: یکی از نام های قیامت روز جدایی است یعنی روزی که حق و باطل از هم جدا می شوند.

 

وی با اشاره به آیه چهاردهم سوره مرسلات گفت: ویژگی های روز قیامت برای کسی معلوم نیست و اتفاقات این روز هم برای بهشتیان و هم برای جهنمیان عجیب است.

 

این مرجع تقلید با بیان آیه نوزدهم سوره مرسلات افزود: هر کس که روز قیامت و دین اسلام را انکارکند، قرآن به آن ها وعده آتش می دهد./939/پ202/ش

ارسال نظرات