۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۵۸۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب:

رعایت حجاب آثار فراوانی در ابعاد فردی و اجتماعی جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی میناب با بیان این که عفاف، حیا و حجاب فقط مختص بانوان نیست بلکه مردان نیز در این خصوص با رعایت پاکدامنی می‌توانند نقش موثری در جامعه داشته باشند گفت: رعایت حجاب آثار فراوانی در ابعاد فردی و اجتماعی جامعه خواهد داشت.
رييس تبليغات اسلامي ميناب

حجت‌الاسلام محمد بنی‌خزاعی، رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان این که عفاف و پوشیدگی برای زنان، همچون سد و حفاظی است که زن در سایه آن از هر ذلّت و تحقیری در امان می ماند، گفت: دین اسلام با واجب کردن حجاب، نمی‌خواهد زن بازیچه دست شهوت‌پرستان شود و ارزش او به میزانی پایین بیاید که تنها وسیله‌ای برای برطرف ساختن شهوت‌ها باشد.

 

وی افزود: اسلام، خوشی های مشروع را برای زن می پسندد و البته تأمین آن را در سایه عفاف می داند، عفاف که ثمره حجاب و پوشش است، عامل آرامش و سکون انسان و دور ماندن او از عوامل پریشانی و در نهایت سبب رضایت وجدان است.

 

رییس تبلیغات اسلامی میناب تصریح کرد: با وجود تبلیغات نادرست در مورد حجاب در ایران، زنان ایرانی در ایران باستان دارای پوشش بودند که این پوشش به عنوان یک الگو برای دیگر کشورها به حساب می‌آمد.

 

وی با بیان اینکه الگوی زندگی در جامعه اسلامی باید بر اساس الگوی نبوی و علوی بنیان نهاده شود، بیان کرد: عفاف، حیا و حجاب فقط مختص بانوان نیست، بلکه مردان نیز در این باره با رعایت پاکدامنی می‌توانند نقش موثری در جامعه داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام بنی خزایی با اشاره به اینکه در جامعه امروز حفظ عفاف و حجاب تنها با تقویت و ثبات در ایمان امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: با توطئه‌های دشمنان از یک سو و توهین و تمسخر برخی انسان‌های سست ایمان از سوی دیگر، حفظ عفاف و حجاب در جامعه امروز بسیار سخت شده است.

 

وی با اشاره به تجربه ناموفق غرب در دوری از عفاف و حجاب و تبعات آن در سطح جامعه اظهار کرد: غرب تجربه دور بودن از حجاب و عفاف را به خوبی دارد، به ویژه با ایده‌هایی که برخی جامعه‌شناسان و فیلسوفان غربی آوردند و با این نظریات ناصحیح جامعه غرب را از عفت و حجاب دور کردند و روز به روز فساد و ابتذال گسترش پیدا کرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی میناب بیان داشت: جامعه ای دارای امنیت و آرامش کامل است که امنیت را در ابعاد مختلف برای همه افراد آن جامعه فراهم کند، می دانیم بخش عمده ای از این مهم به عهده زنان است که با حفظ پوشش صحیح به این امر جامه عمل بپوشانند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه اختلاط بین زنان و مردان پیش نیاید و حدود اخلاقی حفظ شود، اسلام برای زنان حجاب را معین کرده است، خود این حجاب، یکی از وسایل امنیت است چرا که با حجاب زن مسلمان، هم خود زن مسلمان و هم مرد امنیت پیدا می کند‌.

 

حجت الاسلام بنی‌خزایی در پایان، یکی از مسائل مهم مربوط به زنان در ادیان آسمانی را مسأله لزوم عفاف وحجاب خواند و تصریح کرد: آثار به جامانده از انسان هاى اولیه نشانگر این است که حجاب پیشینه‌اى به درازاى تاریخ دارد و اختصاص به اسلام ندارد./851/ت302/ح

ارسال نظرات