۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۷۴۶۲۷
مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی خبر داد؛

630 نفر، ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: برای سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران استان 630 نفر برای تحصیل در سطح دو و سه پذیرش می شوند.
حجت الاسلام راحلي، مدير حوزه هاي علميه هاي خواهران آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: از زمان آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در آذربایجان غربی تا کنون ما شاهد استقبال گسترده خواهران از این مدارس بوده ایم و در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 طلبه خواهر در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی ادامه داد: از مجموع طلاب حوزه های علمیه خواهران هزار و 400 نفر در 10 مدرسه علمیه در سطح دو مشغول ادامه تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام راحلی افزود: مدرسه علمیه الزهرا(س) تنها مدرسه علمیه خواهران استان است که در سطح سه و در رشته تخصصی تفسیر قرآن کریم با جذب 100 نفر مشغول تربیت طلبه است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به اعلام نتایج آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: از 70 نفری که در آزمون سطح سه حوزه های علمیه ثبت نام کرده بودند، 30 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند که پس از قبولی در مصاحبه علمی و رفتاری وارد مقطع کارشناسی ارشد حوزه های علمیه می شوند.

 

وی تصریح کرد: تعداد 900 نفر از سطح استان در آزمون ورودی مدارس علمیه سطح دو شرکت کرده بودند که از این تعداد 600 نفر در 10 مدرسه علمیه سطح دو خواهران آذربایجان غربی پذیرش می شوند.

 

حجت الاسلام راحلی اعلام کرد: زمان برگزاری مصاحبه از طلابی که در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان در سطح سه و دو قبول شده اند، از 29 تیر ماه شروع شده و تا 23 مرداد ماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: طلابی که آزمون ورودی را با موفقیت گذرانده اند از 22 تا 25 تیر فرصت دارند وقت مصاحبه علمی و رفتاری و مکان آن را تعیین کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: برگزاری مصاحبه علمی و رفتاری رشته های تخصصی سطح سه به عهده مرکز مدیریت و دروس عمومی سطح دو بر عهده مدارس مربوطه در سطح استان است./936/ت302/ب4

ارسال نظرات