۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۷۴۶۳۸
آیت الله سلیمانی:

هم‌کفو بودن زن و مرد در زندگی سبب از بین رفتن اختلافات می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خداوند با وجود تفاوت بین زن و مرد اصلی به نام کفویت را بین این دو قرار داد که اگر نباشد اختلافات فراوانی در زندگی به وجود خواهد آمد بنابراین باید طرفین قبل از ازدواج معیارهای کفویت از جسم تا تفکر و اخلاق را بررسی کنند.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ظهر امروز در برنامه تلویزیونی شبکه استانی هامون، گفت: خانواده پدیده‌ای احتماعی است که سلامت آن موجب سلامتی جامعه و بیماری آن نیز سبب بیماری جامعه می‌شود.

 

وی عنوان کرد: کانون خانواده از دو عنصر زن و مرد تشکیل می‌شود دو عنصری که قطعا باید تفاوت‌هایی با هم داشته باشند تا با جمع این تفاوت‌ها یک مقام کامل شکل پیدا کند.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به تفاوت‌های زن و مرد بیان کرد: تفاوت‌های این دو هم در حوزه فیزیک و هم در حوزه متافیزیک محسوس است، از لحاظ قوای عقلی و دماغی و به لحاظ قوای جسمی و بدنی متفاوت هستند، اگر بنا بود این دو در تمام وجوه یکسان می‌بودند نمی‌توانستند یکدیگر را تکمیل کنند.

 

وی افزود: اگر در زندگی هم به احساسات و عواطف و هم به تدبیر و تعقل نیازمندیم، به این دلیل است که خداوند هر دوی اینها را به طور کامل در یک نفر قرار داده است، عقل چراغ زندگی و عشق موتور انرژی‌ دهنده آن است و هر دو برای حرکت زندگی لازم هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خداوند آنچه را که از نظر سخت افزاری مورد نیاز زندگی است در وجود مرد و آنچه را که از لحاظ نرم‌افزاری در زندگی نیاز است، در وجود زن قرار داده است، از این رو از نظر طبیعت وجود مرد مظهر نیاز و وجود زن پاسخ آن، مرد مظهر طالب و زن مطلوب آن، مرد مظهر خواستاری و زن تأمین کننده خواسته مرد است، این بهترین ضامن حیثیت و احترام زن در نظام زندگی است.

 

وی اظهار داشت: مرد است که باید به خواستگاری زن برود و زن است که باید به نیار مرد پاسخ دهد، بر این اساس گفته می‌شود که غریزه مرد نیاز و نیازمندی و غریزه زن جلوه و عشوه و نیاز است.

 

آیت الله سلیمانی اشاره کرد: شهید مطهری جمله‌ای را از ویلیام جیمز نقل می‌کند که گفت مسأله حیا و نجابت زن به عنوان یک غریزه نیست بلکه به عنوان اصلی گران‌سنگ است که فرزندان حوا باید برای حفظ شأن خود به آن دست یابند و اگر این سرمایه کم‌رنگ شود آن زن عروسک و مترسک می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در دین اسلام مراقبت و اجازه پدر شرط نیست اما برای دختر شرط مسأله سلامت ازدواج اجازه پدر است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: خداوند با وجود تفاوت بین زن و مرد اصلی به نام کفویت را بین این دو قرار داد که اگر نباشد اختلافات فراوانی در زندگی به وجود خواهد آمد، بنابراین باید قبل از ازدواج معیارهای کفویت از جسم تا تفکر و اخلاق را بررسی کنند./831/پ202/ح

ارسال نظرات