۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۷۴۶۴۴
امام جمعه باغین:

رسیدن به جامعه سالم و پاک در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغین با اشاره به این که گناه در ماه رمضان کمتر بود، گفت: وظیفه مهم مردم این است که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و همه به یکدیگر تذکر بدهند تا یک جامعه سالم و پاک داشته باشیم.
امر به معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، امام جمعه باغین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکرمان، در رابطه با روزهای آخر ماه مبارک رمضان، گفت: بهترین درس در ماه مبارک رمضان تسلیم خدا و اراده قوی داشتن بود که انسان ها باید از آن درس بگیرند تا در زندگی خود موفق باشند.

 

وی افزود: انسان ها می توانند درماه مبارک رمضان اراده های خود را قوی کنند تا در ماه های دیگر هم، اراده ی قوی در مقابل گناهان و مشکلات زندگی داشته باشند.

 

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به این که ما رمضان ماه خودسازی است، خاطرنشان کرد: انسان علاوه بر ظاهرش باید قلبش را هم در ماه مبارک رمضان پاک کند و در ماه‌های دیگر هم این پاکی قلب را داشته باشد.

 

امام جمعه باغین با توجه به این که ظاهر و باطن انسان باید در زندگی یکی باشد، اظهار داشت: اگر در زندگی ظاهر و باطن انسان یکی نباشد زندگی انسان دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

 

وی بیان داشت: حضور پرشکوه مردم در مساجد برای نماز جماعت بهترین کار بود، که در ماه مبارک رمضان صورت گرفت و مساجد بیشتر از ماه‌های دیگر شلوغ بودند و باید از مردم تشکر کنیم که در ماه های دیگر هم مسجد را ترک نکنند.

 

حجت الاسلام محی الدین تأکید کرد: انسانی که خود را بنده خدا بداند در ماه مبارک رمضان روزه خواری نمی کند و کسانی که در این ماه مبارک روزه خواری کرده‌اند و عمدا روزه نگرفته‌‌اند، بنده خدا حساب نمی شوند.

 

امام جمعه باغین با توجه به این که گناه در این ماه رمضان کمتر بود، یادآور شد: وظیفه مهم مردم این است که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر همگانی شود و همه به یکدیگر تذکر بدهند تا یک جامعه سالم و پاک داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مردم در مساجد برای نمازجماعت یا جمع خوانی های قرآن، جمع می شدند یک همبستگی و اتحادی صورت می گرفت که این کار باید درتمام ماه های دیگر هم صورت بگیرد.

 

وی در پایان گفت: در ماه های دیگر باید همچون ماه رمضان صله رحم ترک نشود زیرا کسی که صله رحم در زندگی خود انجام دهد برکت را به خانه خود آورده است./972/ت302/ح

ارسال نظرات