۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۷۴۷۴۵
مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور:

دعای بدون عمل بی نتیجه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دعا کردن بدون عمل، نتیجه ای در پی نخواهد داشت، گفت: برخی به این گمان هستند که با دعا و درخواست از خداوند می توانند به آرزوها و خواسته های خود دست یابند در صورتی که این امر برخلاف سنت های خداوند متعال است.
مستشاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی مستشاری، مدرس حوزه و دانشگاه و مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور، ظهر امروز در مسجد جامع کرمانشاه حضور یافت و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه عنوان داشت: دعا کردن بدون عمل، نتیجه ای در پی نخواهد داشت، برخی به این گمان هستند که با دعا و درخواست از خداوند می توانند به آرزوها و خواسته های خود دست یابند در صورتی که این امر برخلاف سنت های خداوند متعال است.


حجت الاسلام مستشاری با اشاره به روایات متعدد، خاطرنشان کرد: خداوند افرادی را که برای رسیدن به خواسته های خود تلاش می کنند بیشتر دوست دارد و به آن ها بیشتر توجه می کند زیرا خداوند قواعدی را در جهان قرار داده و جهان را بر اساس نظم خلق کرده است.


وی ادامه داد: بر اساس همین قواعد، هر فردی در راه رسیدن به هدفش تلاش کند، خواه مسلمان باشد و یا غیر مسلمان، از تلاش خود نتیجه گرفته و هدفش حاصل می شود.


مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به روابط میان زوج های جوان، تصریح کرد: برخی زوج های جوان در پی تغییر دادن خصوصیات اخلاقی طرف مقابل هستند، این کار جز اینکه زمینه اخلاف و دلزدگی را میان زوجین به وجود آورد، سودی ندارد، در امور دینی می توان همسر خود را تشویق کرد اما نباید به صورت دستوری و مستقیم این کار را انجام داد، این امر بیشتر به امور واجب و حرام مربوط است و بهتر است در امور مستحب و مکروه تذکر نداد.


حجت الاسلام مستشاری وجود آرامش خاطر برای همسران را بسیار مهم دانست و افزود: خانواده باید مأمن آرامش هر دو نفر باشد، طرف مقابل را به همان صورت که هست بپذیرید و برخی صفات را که در وجودش نمی پسندید به خاطر رضایت خداوند تحمل کنید و مطمئن باشید که این امر از خدا پوشیده نمی ماند.


مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور ادامه داد: اکثر اختلافاتی که در روابط زناشویی دامنه دار و مشکل ساز می شود، از اختلاف نظرهای جزئی نشأت می گیرد، فردی هنرمند است که در روابط خود با اطرافیان و به ویژه همسر، مدارا داشته باشد.


وی در پایان ابراز کرد: افزایش آمار طلاق در سال های اخیر نشان دهنده کم شدن مدارای زوج های جوان با یکدیگر است، با مدارا، زندگی زوج ها شیرین تر می شود و اختلافات جزئی نمی تواند زمینه ساز اختلاف های عمیق تر شود، بهتر است در تمام کارهای خود، خدا را در نظر داشته باشیم./857/پ202/ب4

ارسال نظرات