۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۷۶۰
مدیرکل ارشاد اردبیل:

حجاب عامل رشد معنوی و اجتماعی بانوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: حجاب عامل رشد معنوی و اجتماعی بانوان است.
ناصر اسحاقي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر امروز در جمع تشکل های فعال در عرصه حجاب و عفاف با بیان اینکه عفاف سلاحی برای زن و حجاب سپری برای بانوان است، خاطرنشان کرد: حجاب سلاحی برای بانوان بوده که دین اسلام تاکید بسیاری بر آن کرده است.

 

وی با اشاره به اهمیت حجاب در تحکیم بنیان خانواده ها، افزود: زن با رعایت حجاب اسلامی به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را فراهم ساخته و زمینه رشد معنوی خود را فراهم می کند و به تبع آن حفظ نظام خانواده نیز از آن رو ارزش دارد که تأمین کننده سعادتی جمعی و منشأ قرب الهی است.

 

اسحاقی با اشاره به قیام مردم مشهد و واقعه گوهرشاد در مقابل کشف حجاب، تصریح کرد: این مساله مصداق بارز مبارزه با منکری است که متأسفانه آثار شوم آن در کشور وجود دارد و امروز باید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد که بخشی از تاریخ مبارزه ملت ایران با فرهنگ غرب است باید اهمیت حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود.

 

وی بیان کرد: یکی از فضائل مهم اسلام در عرصه اخلاقی رعایت حجاب و پوشش بانوان است که این مساله مختص بانوان نیست، بلکه آقایان نیز شامل این دستور الهی هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حجاب امری فطری و درونی است، افزود: بی حجابی از عوامل مهم هلاکت دنیوی و اخروی انسان است و اسلام به علت فطری بودن امر حجاب و تاثیرات آن بر ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه، نسبت به حجاب اسلامی تاکید می کند چرا که شخصیت و کرامت بانوان با رعایت حجاب تأمین می شود.

 

اسحاقی با تاکید بر نقش مهم خانواده ها در امر تربیت فرزندان و ترغیب و تشویق دختران و پسران به پوشش و رعایت حجاب، اظهار داشت: امروز خانواده ها و دستگاه های اجرایی در کنار هم نقش بسزایی در امر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین جوانان و نوجوانان دارند که باید با برنامه ریزی های مناسب و ظرافت های خاص این امر انجام شود.

 

وی با اشاره به مشکلات اجتماعی عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه، گفت : عدم رعایت این امر الهی که ضرورت آن در قرآن کریم نیز آمده است، سبب تضعیف و متلاشی شدن بنیان خانواده ها می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به عواقب و پیامدهای ناشی از بدحجابی در جامعه اسلامی، افزود: از جمله عواقب بدحجابی، برانگیختن حس شهوانی، عدم اعتماد و بدبینی متقابل بین زن و شوهر و به وجود آمدن پریشانی ذهنی وکاهش امنیت روانی و جسمی برای زنان و دختران است.

 

اسحاقی با اشاره برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برای فرهنگ سازی امر مهم حجاب، در جامعه، بیان داشت: امیدواریم با همکاری دستگاه های دولتی و غیر دولتی شاهد کاهش بدحجابی و افزایش فرهنگ حجاب و عفاف و اهمیت آن در جامعه اسلامی خود باشیم./937/پ202/ب4

ارسال نظرات